دیدبان

هند: جایگزین کردن نفت ایران آسان نیست

هند: جایگزین کردن نفت ایران آسان نیست

دیدبان؛ «سوشما سوراج» وزیر خارجه هند در گفتگو با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود با تاکید بر دشوار بودن جایگزینی واردات نفت از ایران، از واشنگتن خواست به دهلی‌نو اجازه ادامه واردات نفت خود از ایران برای مدت زمان بیشتری را بدهد.

وزیر خارجه هند همچنین از پمپئو خواست تا واشنگتن در قبال تحریم‌های خود علیه بخش نفتی ایران انعطاف پذیری بیشتری نشان دهد. بنابر گزارش منتشره از سوی هندوستان تایمز در گفتگوی تلفنی میان پمپئو و سوراج، مقام هندی اعلام کرد تصمیم نهایی در خصوص واردات نفت از ایران توسط دولت بعدی این کشور اتخاذ خواهد شد.

سوراج به وزیر خارجه آمریکا گفت این سناریو به آن راحتی که آمریکا تلاش می‌کند آن را تحلیل کند، نیست. بنابر اعلام منابع دیپلماتیک آگاه، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ همتای هندی خود هیچ تعهدی را در ارتباط با انعطاف در مقابل تحریم‌های نفتی ایران نشان نداد و اعلام کرد تصمیم‌گیری در این باره از عهده او خارج شده است.

گفتنی است هند نزدیک به ۱۰ درصد از نیاز نفتی خود را از ایران تامین می‌کند. به دنبال اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران در نوامبر گذشته، هند به همراه چین، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه از سوی آمریکا معافیت واردات نفت از ایران را دریافت کردند. این معافیت‌ها به طور رسمی در دوم ماه می‌ به پایان می‌رسد. به تازگی دولت آمریکا در اقدامی که با مخالفت‌های زیادی همراه شد، اعلام کرد معافیت‌های واردات نفت ایران به زودی به پایان می‌رسد و به هیچ کشوری معافیت تحریم مجدد اعطا نخواهد شد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان