دیدبان

اقساط اول برای بازسازی خانه‌ها به سیل‌زدگان پرداخت شده است

اقساط اول برای بازسازی خانه‌ها به سیل‌زدگان پرداخت شده است

دیدبان؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور ، در حاشیه بیست و سومین همایش سراسری «فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسات قرارگاه سازندگی سیل بخصوص کمیته‌های شش گانه برگزار می‌شود، اظهار کرد: همه مراکزی که در استان‌های سیل زده تخریب شدند شناسایی و برای آن‌ها شناسنامه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: اقساط اول برای بازسازی خانه‌ها به سیل‌زده پرداخت شده است. همچنین پرداخت خسارت به کشاورزان و تولید کنندگان شروع شده و ظرف کمتر از یکسال ساخت و ساز‌ها به نقطه مطلوبی خواهد رسید.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هدف ما این است که مردم و تشکلات در امر نوسازی شرکت کنند، گفت: موضوع ساخت واحد‌ها تقسیم شده است. 

وی افزود: برآورد خسارت‌ها ۳۵ هزار میلیارد تومان است و تاکنون دولت سه هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض تخصیص داده و برای این موضوع شش هزار میلیارد نیز تصویب شده است.

وزیر کشور در ادامه درباره پیامک‌های ارائه‌شده به برخی افراد در زمینه امنیت اخلاقی گفت: نیروی انتظامی ملزم به اجرای قانون است.

وی ادامه داد: در قانون بحث مسائل اخلاقی در جامعه و ایجاد امنیت و شرایط مناسب برای تمام مردم از وظایف نیروی انتظامی است.

وزیر کشور با بیان اینکه نیروی انتظامی تاکنون با تدبیر، دوراندیشی و رعایت مسائل عمومی به خوبی عمل کرده است، گفت: روشی که اکنون در برخورد با مسائل اخلاقی وجود دارد و در زمان سردار اشتری باب شد و به نظر من خیلی خوب است، این است که به جای اینکه در خیابان و کوچه با مظاهر ناهنجاری اجتماعی برخورد کنند، با فرستادن پیامک و در برخی موارد نامه به همراه مستندات به افرادی که به هر دلیلی دچار اشکال شدند تذکر داده می‌شود.

وی افزود: زمانی که تذکرات به دو یا سه مورد برسد نیروی انتظامی باید اعمال قانون کند و اعمال قانون در این مواقع اخذ تعهد و صحبت حضوری است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان