دیدبان

چین: پمپئو عقلش را از دست داده است

چین: پمپئو عقلش را از دست داده است

دیدبان؛ اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا علیه حضور اقتصادی چین در کشورهای آمریکای جنوبی با پاسخ تند سفیر چین در شیلی مواجه شد و این دیپلمات چینی گفته است: «پمپئو عقلش را از دست داده است».

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر به شیلی، در اظهاراتی علیه حضور اقتصادی چین در کشورهای آمریکای جنوبی مدعی شد که سرمایه‌گذاری‌های پکن در دیگر کشورها اغلب سبب ایجاد فساد در حیات اقتصادی و از بین رفتن «حکمرانی خوب» در آن کشورها می‌شود.

«شو بو» سفیر چین در «سانتیاگو» پایتخت شیلی ضمن رد اظهارات وزیر خارجه آمریکا، بر روابط خوب اقتصادی پکن با سانتیگو تاکید کرد و گفت که این روابط، برای توسعه اقتصادی شیلی، مزایای ملموسی داشته است.

این دیپلمات چینی همچنین اعلام کرد که تجارت بین این دو کشور به بیش از ۴۲.۸ میلیارد دلار رسیده و این رقم، دو برابر میزان روابط اقتصادی شیلی با آمریکا است.

سفیر چین در شیلی با تاکید بر اینکه «آقای پامپئو، فردی ریاکار است»، افزود که آمریکا «کمک‌های قابل توجهی به اقتصاد کشورهای آمریکای جنوبی نکرده است.

وی با رد مواضع خصمانه وزیر خارجه آمریکا علیه چین افزود: «پمپئو عقلش را از دست داده و خیلی تند رفته است».

جنگ لفظی مقام‌های آمریکایی و چینی در حالی تشدید شده که دو کشور به دنبال مواضع دولت «دونالد ترامپ»، در وضعیت جنگ تعرفه‌ای و تجاری قرار دارند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان