دیدبان

بیست و دومین شنبه اعتراض در فرانسه

بیست و دومین شنبه اعتراض در فرانسه

دیدبان؛ معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه‌زردها امروز سیزدهم آوریل (24 فروردین) در بیست‌ و دومین هفته متوالی هم تظاهرات خود را آغاز کرده‌اند.

در تظاهرات امروز  پاریس، شماری از جلیقه‌زردهایی که روی صندلی چرخدار نشسته‌اند در صفوف نخست تظاهرات دیده می‌شوند. «تولوز» دیگر شهری است که حضور معترضان چشمگیر گزارش شده است. شمار قابل توجه نیروهای پلیس در هر دو شهر مشهود است. معترضان  خواستار استعفای «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هستند.

معترضان در پاریس شعار می‌دهند: «ماکرون ما برای تو اینجا هستیم. ماکرون و مقامات دولتی پنهان شده‌اند.»

این تظاهرات در شرایطی برگزار می‌شود که چند روز پیش، دولت فرانسه گزارشی درباره مذاکره ملی بزرگ فرانسه منتشر کرد. دولت اعلام کرده است که خشم بزرگ درباره سطح مالیات‌ها نگرانی اصلی در بحث های سه‌ماهه بود. «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه هم دوشنبه گذشته گفت که دولت باید هر چه زودتر مالیات‌ها را کاهش دهد.

این در حالی است که با وجود تعلیق افزایش مالیات‌ها و اعلام  افزایش حداقل دستمزدها، تظاهرات‌های اعتراضی در سراسر فرانسه در هفته‌های گذشته ادامه داشته است.

همچنین با وجودی که مقامات فرانسوی تظاهرات در خیابان شانزه‌لیزه را در ماه مارس ممنوع اعلام کرده‌اند، معترضان در دو هفته گذشته به تجمع و حرکت به سمت مرکز پاریس ادامه دادند.

تظاهرات‌کنندگان به سیاست‌های اقتصادی دولت از جمله افزایش مالیات سوخت معترض هستند و از اواسط ماهنوامبر هر شنبه در سراسر کشور تظاهرات می‌کنند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان