دیدبان

آمریکا: سپاه را به خاطر اسرائیل، تروریستی اعلام کردیم

آمریکا: سپاه را به خاطر اسرائیل، تروریستی اعلام کردیم

دیدبان؛ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرد دولت این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به خاطر رژیم صهیونیستی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» آمریکا قرار داده است. 

به نوشته جزورالم‌پست، پمپئو که در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنا حضور داشت تصریح کرد قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های «تروریستی» به خاطر اسرائیل بوده است.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم گفته بود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به درخواست او سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.  

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه 19 فروردین 1398 علی‌رغم هشدارها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» کشورش اضافه کرد. 

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در همان روز در اقدامی متقابل با انتشار بیانیه‌ای رسماً ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا موسوم به سنتکام و نیز کلیه نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد. این اولین بار است که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی می‌کند.

 

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان