دیدبان

وندی شرمن: اقدام ترامپ علیه سپاه نیروهای ما در منطقه را به خطر می‌اندازد

وندی شرمن: اقدام ترامپ علیه سپاه نیروهای ما در منطقه را به خطر می‌اندازد

دیدبان؛ کاخ سفید روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروههای تروریستی خود قرار داد تا از این طریق به زعم خود با آنچه اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه خوانده است، مقابله کند.

این اقدام دونالد ترامپ حتی با انتقادهایی در واشنگتن همراه بوده است. به نوشته روزنامه دی ولت تا به حال هرگز یک واحد نظامی رسمی به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی نشده بود. تحلیلگران و ناظران در آمریکا در این باره هشدار می دهند که دیگر کشورها هم از این طریق بتوانند گام های مشابهی را علیه نیروهای آمریکایی بردارند. این دقیقا همان تهدیدی است که نمایندگان

وندی شرمن معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا در دولت اوباما و مذاکره کننده ارشد این کشور در گفتگوهای منتهی به توافق هسته‌ای ایران هم در گفتگویی با رویترز اظهار داشته است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت گسترده از طرف آمریکا تحریم شده است و این اقدام تحریک آمیز و تنش زا نیروهای ما در منطقه را به خطر می اندازد. این گفته شرمن با اظهارات اخیر فرمانده سپاه مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی دیگر روی آرامش را در منطقه نخواهند دید منطبق است.

وی ترامپ را متهم کرد که با این اقدام آگاهانه باعث تحریک نظامی می شود.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اقدام احتمالی امریکایی‌ها در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی تأکید کرد: در صورت چنین حماقتی، ارتش و نیرو‌های امنیتی امریکا در منطقه غرب آسیا، دیگر آرامش امروز را نخواهند داشت.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان