دیدبان

نباید انتخابات محلی را به بقای ملی ارتباط دهیم

نباید انتخابات محلی را به بقای ملی ارتباط دهیم

دیدبان؛ مرال آکشنر رهبر حزب خوب دیروز در شهر بودروم و در جمع هواداران ائتلاف ملت٬ سخنرانی کرد. مرال آکشنر که در این دوره از انتخابات٬ همراه با کمال کلچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق٬ ائتلاف ملت را تشکیل داده٬ در مورد کمپین‌های انتخاباتی گفت: آن چه روز یکشنبه برگزار می‌شود٬ انتخابات شهرداری‌های ترکیه و شوراهای استانی است و نه انتخابات سراسری. چرا باید یک انتخابات محلی را به نبرد حیات و ممات تبدیل کرده و مداوماً از این مساله صحبت کنیم که ترکیه با خطر تهدید بقای ملی روبرو است؟

آکشنر در ادامه افزود: ادبیات سیاسی تند٬ خشن و تفرقه‌برانگیز و قطبی‌کردن جامعه ترکیه به سود هیچ کسی نیست و من نسبت به عواقب چنین رفتارهایی هشدار می‌دهم.

خانم مرال آکشنر در دوران خانم تانسو چیللر نخست وزیر اسبق ترکیه٬ مدتی وزیر کشور بود. او بعدها به حزب حرکت ملی پیوست، اما پس از بروز اختلاف با دولت باغچلی٬ همراه با تعدادی از همفکران خود انشعاب کرده و حزب خوب را تاسیس کرد.

آکشنر در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 میلادی حاضر نشد به عنوان بخشی از جبهه ائتلاف مخالفین٬ عبدالله گل را به عنوان نامزد همه مخالفین بپذیرد و اعلام کرد که به هواداران خود قول داده که شخصاً وارد رقابت شود. او توانست به عنوان رقیب اردوغان و دیگر نامزدها٬ 7 درصد از آرای مردم ترکیه را به دست بیاورد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان