دیدبان

حزب الله لبنان: اقدام ترامپ علیه جولان اهانت به جهان اسلام است

حزب الله لبنان: اقدام ترامپ علیه جولان اهانت به جهان اسلام است

دیدبان؛ «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز خود، ابتدا اعیاد ماه رجب و همچنین اعیاد مسیحی و همینطور عید نوروز را تبریک گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حادثه غرق شدن کشتی حامل شهروندان عراقی در رود دجله واقع در شهر موصل در استان نینوا، به دولت و ملت عراق این حادثه را تسلیت گفت. همچنین به وضعیت وخیم اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی و حوادث اسفناک زندان «النقب» اشاره و تصریح کرد: به اهالی غزه و کرانه باختری و همچنین اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی درود می‌فرستیم و همچنین به ملت پایدار و مقاومِ یمن و ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور دردو می‌فرستیم. لازم است در اینجا به این مسأله اشاره کنم که سخنرانی کنونی به دلیل سفر اخیر «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به لبنان و اظهاراتی که در اثناء این سفر از سوی طرف‌های مختلف مطرح شد، انجام می‌شود.

دبیرکل حزب الله لبنان پس از سخنان ابتدایی خود به عنوان مقدمه سخنرانی، به اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا در به رسمیت شناختن جولان اشغالی به عنوان اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد. سید حسن نصرالله در این خصوص تأکید کرد: این مسأله یک حادثه مهم محسوب می‌شود که به طور مستقیم با منازعه عربی اسرائیلی در ارتباط است. اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن جولان به عنوان اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی در واقع اهانت به کشورهای جهان اسلام و کشورهای جهان عرب است. درحال حاضر تمامی کشورهای عربی و اسلامی روی این مسأله اتفاق نظر دارند که جولان یک سرزمین اشغالی بوده و متعلق به سوریه است. همه کشورها چه آن‌هایی که دوست آمریکا هستند و چه دشمنانش فارغ از اختلافاتشان بر سر حکومت سوریه بر سر جولان اتفاق نظر دارند اما ترامپ بخاطر اسرائیل به این قضیه بی توجهی کرد و همگان در جهان اسلام و جهان عرب فهمیدند که ارزش واقعی آن‌ها نزد آمریکا چه مقدار است. دولت ایالات متحده آمریکا با تکبر و خودبزرگ بینی و روحیه استکبار ورزی که دارد، هیچ اعتباری برای قوانین بین المللی، قطعنامه‌های بین المللی و جامعه جهانی قائل نیست و این موارد را تنها زمانی به رسمیت می‌شناسد که منافعش تأمین گردد. تصمیم اخیر ترامپ در واقع اهانت به تمامی قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد بود. زمانی که پای حمایت از اسرائیل در میان باشد، ایالات متحده آمریکا و حتی متحدانش هیچ اعتباری برای دیگران قائل نیستند. ایالات متحده آمریکا با اقدام خود علیه جولان، ضربه مهلکی به آنچه که از آن تحت عنوان روند صلح در منطقه خوانده می‌شود، وارد کرد. ترامپ زمانی به خود اجازه داد چنین جسارتی کند و جولان را به رژیم صهیونیستی تقدیم کند که جهان در مقابل اقدام او در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سکوت کرد.بدین ترتیب اکنون باید منتظر بمانیم تا فردا ترامپ فرمانی را امضا کند که به موجب آن کرانه باختری نیز به عنوان اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته می‌شود. اکنون وقت آن رسیده است که شرکت کنندگان در نشست آینده سران عرب در کشور تونس طرح صلح عربی را پس گرفته و به نقطه صفر بازگردند. ما باید بدانیم که گزینه مقاومت همچنان بهترین گزینه برای رویارویی و مقابله با صهیونیست‌ها است. واقعیت تلخ امروز آن است که قطعنامه‌های بین المللی و همچنین جامعه جهانی از بی کفایتی در برابر سیاست «اعمال زورِ» دونالد ترامپ رنج می‌برند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به بیروت اشاره کرد و گفت: ما در جریان این سفر به خوبی دیدیم که وزیر خارجه قوی‌ترین کشور در جهان متن مکتوبی را قرائت می‌کند که در آن ۱۸ بار نام حزب الله و ۱۹ بار نام ایران تکرار شده بود. این باعث افتخار ماست که از سوی وزیر خارجه بزرگترین کشور جهان به عنوان دشمن ایالات متحده آمریکا خطاب شویم. این بسیار برای ما مایه خوشحالی و مسرت است که دولت ترامپ تا این حد از حزب الله خشمگین باشد. واقعیت آن است که من در سخنان وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در لبنان هیچ سخن صحیح و صادقانه ای مشاهده نکردم که مطابق بر واقعیات باشد. نباید به سفر پمپئو به لبنان به عنوان یک موضوع ساده نگریست؛ چراکه آمریکا امروز وارد یک نبرد فراگیر برای تأمین منافع رژیم صهیونیستی شده است. پمپئو در جریان سفر خود به لبنان از هر دری سخن گفت اما به این مسأله مهم و حیاتی اشاره نکرد که لبنان با مشکل بزرگی به نام اسرائیل مواجه است؛ رژیم نامشروعی که جنایت‌های زیادی مرتکب شده است. مردم لبنان به صلح و ثبات داخلی در کشور خود چشم دوخته اند. واقعیت این است که حزب الله جزئی از احزاب و نیروهای لبنان است که همواره روی آن حساب ویژه‌ای باز شده است.

سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به سخنان وزیر خارجه آمریکا علیه حزب الله و اهانت‌های وی به این گروه در زمینه ایجاد رعب، تأکید کرد: این مقاومت و حزب الله لبنان بود که با اتکاء بر گزینه مقاومت موفق شد اراضی اشغال شده در داخل کشور را از اشغالگران بازپس گیرد. حزب الله در پارلمان نیز نمایندگانی دارد و این سخن سخیف که حزب الله رأی دهندگان را می‌ترساند، هیچگاه در لبنان شنیده نشد؛ پمپئو نسبت به آنچه که در لبنان می گذرد جاهل است.  آقای پمپئو! این شما هستید که منطقه را ویران کردید؛ اما ما جزئی از منظومه دفاع در برابر آمریکایِ تکفیریِ تخریب‌گر هستیم که از ملت لبنان دفاع می‌کنیم. مردم لبنان خود به خوبی می‌دانند که در صورت سیطره داعش و جبهه النصره بر سوریه، امروز چه بلایی بر سر لبنان می‌آمد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان