دیدبان

غرضی: امام از کسی پول درشت دریافت نمی‌کرد

غرضی: امام از کسی پول درشت دریافت نمی‌کرد

دیدبان؛ غرضی که در اغلب تبعیدهای امام خمینی(ره) از جمله در نجف و نوفل لوشاتو ایشان را همراهی می کرد درباره حواشی مربوط به بیمه هواپیمای حضرت امام خمینی(ره) گفت : به یاد دارم که در نوفل لوشاتو محمود خیامی به من رجوع کرد و درخواست دیدار با امام خمینی(ره) را داشت من به امام خمینی عرض کردم ایشان فرمود بیایند ، جناب خیامی آمد و بعد از احوالپرسی چکی به مبلغ ۴۳۵ میلیون تومان عرضه کرد امام خمینی با دست اشاره کرد و چک را نپذیرفت و جلسه را ترک کرد و آقای خیامی هم خجالت زده رفت.

وی افزود: آقای شهید صدوقی که به نوفل لوشاتو آمد به من ماموریت دادند که خانه بخرم رفتم در پاریس  یک خانه مناسب پیدا کردم یک میلیون و ششصد هزار فرانک بود.

به آقای صدوقی گفتم ایشان گفت پولش آماده است اما امام قبول نکردند . امام خمینی(ره) به من گفتند برو سوریه و مقدمات حضورم را در آنجا فراهم کن که اگر هواپیما در تهران ننشست بیاییم سوریه  که خدا را شکر هواپیما در تهران نشست.

محمد غرضی در ادامه تصریح کرد : دستمالچی عضو جبهه ملی و رفیق شمشیری مرحوم بود و نقشی در بیمه هواپیما و غیره نداشت حکومت فرانسه به ایرفرانس اجازه داد هواپیما حرکت کند معمولا بیمه هواپیما به عهده شرکت هواپیمایی است و هزینه اش را روی بلیط هواپیما حساب میکند.

قیمت بلیط ۴۰۰۰ تومان بود که تعدادی از هزینه بلیط های افراد را امام خودشان پرداختند و بقیه هم با مجوز امام بلیط خریدند و آمدند . هواپیما هم پر نبود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این سالگرد چهل سالگی  انقلاب اسلامی که من اخبار شبکه های خارجی مانند صدای آمریکا  ،  بی بی سی  و دیگران را می بینم اکثریت قریب به اتفاق اخبار در مورد آن زمان از حقایق بسیار بسیار دور است و این مجموعه ها توان تشخیص انقلاب اسلامی مردم ایران را ندارند.

و پیش بینی های آینده آنها هم غلط از آب در میاید.

کسی هم اگر سوالی دارد من به عنوان یک مطلع و گزارشگر حاضر در ۱۵ خرداد ۴۲،  نجف ، نوفل لوشاتو و طول انقلاب جوابگو هستم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن