دیدبان

لزوم جنگ در افغانستان

لزوم جنگ در افغانستان

دیدبان؛ زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان بر ادامه جنگ در صورت نیاز برای برقراری صلح در این کشور خبر داد.
وی در توئیتی نوشت: بسیاری اعتقاد دارند که آمریکا همزمان به دنبال جنگ و صلح در افغانستان است. بگذارید در این مورد شفاف‌سازی کنم: آمریکا به دنبال صلح در افغانستان است.
خلیلزاد در ادامه افزود: برای رسیدن به صلح، ما باید تمام خواسته‌های مشروع تمام طرفین افغان را در نظر بگیریم و همچنین منافع مشروع کشورهای منطقه نیز باید در این فرآیند گنجانده شوند. اما برای اقناع طرفین به صلح اگر نیاز باشد به جنگ ادامه خواهیم داد.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که روز گذشته برخی رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که قرار است دور چهارم مذاکرات آمریکا و طالبان در پاکستان برگزار شود.
پس از انتشار این خبر، «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان ضمن شایعه خواندن این خبر گفت: طالبان برنامه‌ای برای دیدار با آمریکا در پاکستان ندارد.
خلیلزاد که در پاکستان به سر می‌برد با مقامات ارشد این کشور از جمله نخست وزیر و وزیر خارجه دیدار کرده و خواستار نقش‌آفرینی بیشتر اسلام آباد در روند صلح افغانستان شده است.
«شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان به نماینده ویژه آمریکا قول داد که اسلام آباد از صلح افغانستان حمایت کرده و در این روند نقش آفرینی خواهد کرد.
به‌نظر می‌رسد، آمریکا بعد از شکست طالبان در افغانستان با چرخش سیاست به دنبال صلح با این گروه آمده است، اما به نظر می‌رسد بعد از لغو چندین جلسه از سوی طالبان این گفت‌وگوها با بن بست مواجه شده است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»