دیدبان
33 سال پیش در چنین روزی

تحریم المپیک توسط ایران

تحریم المپیک توسط ایران

به گزارش دیدبان ، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای غیر متعهد خواست المپیک لس آنجلس را تحریم کنند.

 

آیت الله مهدوی کنی: مردم در تشخیص کاندیداها احساس مسئولیت کنند

نماز وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه این هفته تهران با شرکت یکپارچه وگسترده مردم به امامت آیت الله مهدوی کنی امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف برگزار شد.

آیت الله مهدوی کنی در خطبه های این هفته تهران با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس گفت: در بازار رقابت دنیا ما باید دولتی بهتر، ارتشی بهتر، اقتصاد، سیاست، اخلاق و کلا مجلسی بهتر داشته باشم همان طوری که امام فرمودند انتخاب اصلح مهم است و مردم باید اصلح را انتخاب کنند.

آیت الله مهدوی کنی افزود: همانطور که امام امت فرمودند همه گروه ها باید به میدان بیایند مردم باید همیشه در صحنه باشند و در تشخیص کاندیداهای خودشان احساس مسئولیت بکنند و اگر این حالت پیدا نشود آینده خطرناک خواهد شد مردم باید خود اهل تشخیص باشند و تحقیق کنند.

آیت الله مهدوی کنی از طرف جامعه روحانیت مبارز گفت: ما نظرات خود را نمی خواهیم بر مردم تحمیل کنیم و مردم خود باید نمایندگان را انتخاب کنند و آنچه در جامعه در جامعه روحانیت مطرح است نظر جمعی و اکثریت است. وی از گروه ها و احزاب خواست که در جهت رهنمودهای امام حرکت کنند و مردم را در انتخابات آزاد بگذارند. آیت الله مهدوی کنی همچنین از مسئولین نیز خواست که نسبت به گروه هایی که با نام های کلی وارد صحنه انتخابات شده اند و ممکن است سوء استفاده هایی صورت بگیرد با هوشیاری عمل کنند.(1)

 

آیت الله جنتی: مجلس آینده باید مشکلات کشور را حل کند

آئین پرصلابت عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور یکپارچه امت خداجوی در مدرسه امام صادق(ع) و خیابان های اطراف به امامت آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت قم برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته شهر قم با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: از مسائلی که در انتخابات باید به آن بسیار توجه شود این است که یک نماینده از شرایط بالایی در ابعاد مختلف نسبت به دیگران برخوردار باشد و نمایندگی فقط این نیست که کسی اکثریتی بیاورد و به مجلس راه پیدا کند بلکه مسئله پیچیده تر از اینها است و هر نماینده باید مسئولیت هایی را که مردم به خاطرش به او رای می دهند بشناسد و آینده نگر باشد و مشکلات قطعی را ببیند.

وی افزود: ما وارث مشکلات فراوانی از رژیم معدوم پهلوی هستیم که بخش عمده آن مشکلات اقتصادی است و لذا باید در مجلس آینده تکلیف اراضی مشخص شده و با بیکاری و تورم مقابله شود و با برنامه ریزی دقیق بخش های اقتصادی فعال شده و سرمایه ها به کار بیفتد و باید به گونه ای عمل شود که کشور از لحاظ کشاورزی و دامداری به مرز خودکفایی نزدیک شود.(2)

 

ایران در المپیک لس آنجلس شرکت نمی کند

با توجه به موضع آمریکای جهان خوار در قبال ملت های محروم و  با توجه به جنایت و ادامه مداخلات آمریکا در خاورمیانه به خصوص حمایت از رژیم اشغالگر قدس و تشکیل نیروهای تجاوزگر واکنش سریع دولت جمهوری اسلامی تصمیم گرفت که در المپیک لس آنجلس شرکت نکند.

هیئت ایرانی شرکت کننده در سمینار ورزشی کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد که در شهر پایالای هند برگزار می شود روز پنج شنبه در گزارش کتبی خود ضمن اعلام این مطلب ابراز امیدواری کرد کشورهای غیرمتعهد در این موضع گیری بر علیه استکبار جهانی و  به خاطر صلح و آزادی بین الملل به این تصمیم جمهوری اسلامی بپیوندند.

ایران در گزارش مکتوب خود پیشنهاد کرده است که مسابقاتی تحت عنوان بازی های ورزشی غیر متعهد که غیر متعهد به ارزش های دیکته شده و تحمیلی ابرقدرت ها باشد به دور از حضور ابرقدرت شرق و غرب در یکی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برگزار شود.(3)

منابع:

1. کیهان، 18 فروردین 63، ص 3و6
2. اطلاعات، 18 فروردین 63، ص 3
3. اطلاعات، 18 فروردین 63، ص 14

 

 

 

 

مرتبط‌ها

روحیه جهادی رمز پیروزی در خرمشهر

خدا هرگز گم نمی‌شود

چه کسانی بر پیکر حضرت زهرا(س) نماز خواندند/ ماجرای تلاش برای نبش قبر دختر پیامبر(ص)!

اسلام در خدمت توصیف استقلال و آزادی

دلیل ارتحال میرزای شیرازی چه بود/ مزار تحریم‌گر تنباکو کجاست

تحقیر ابدی برای آمریکا