دیدبان
یادداشت/اسماعیل کوثری

روحیه جهادی رمز پیروزی در خرمشهر

روحیه جهادی رمز پیروزی در خرمشهر

به گزارش دیدبان، روز سوم خرداد یادآور آزاد شدن خرمشهر عزیز است که باید به شهدای عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس در سال 61 که باعث شدند خونین شهر از دست دشمن بعثی آزاد شود، درود فرستاد.

در سوم خرداد بیش از 5500 کیلومتر از کشور عزیزمان از دست دشمن آزاد شد و این عملیات باعث شگفتی بسیاری از نظامیان و سیاستمداران دنیا شد.

دشمن بعثی با حمله به کشور عزیزمان فکر می‌کرد سه روزه استان خوزستان را از ایران جدا خواهد کرد و ظرف هفت روز می‌تواند به تهران برسد،‌ اما شهامت نیروهای جان برکف و مدیریت و فرماندهی انقلابی و جهادی در جنگ تحمیلی مانع از تمام اهداف طراحی شده دشمن گردید و تمامی رویاهای آنان را بر باد داد. رزمندگان کشور با کمترین امکانات، شجاعت و بهره‌گیری از فرماندهی نیروهای جوان، ‌توانستند چنان درسی به دشمن بدهند که انتظار آن را نداشت. رزمندگان، 80 کیلومتر پشت‌سر نیروهای خط مقدم که از اهواز دفاع می‌کردند در 35کیلومتری خرمشهر دشمنان را غافلگیر کردند و با عقب راندن آنان توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

وجود مدیریت جهادی و داشتن روحیه انقلابی و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام برای منافع ملت و نظام و حرکت بدون چشمداشت در سال 61 نشان داد که فدارکاری‌ها و ایثارگری‌ها می‌تواند باعث سرافرازی کشور شود و بزرگ‌ترین افتخار را برای ملت بزرگ ایران همراه بیاورد.

با نگاهی عمیق به رفتار رزمندگان آن دوره به‌ نظر می‌رسد اگر چنین روحیه جهادی همچنان در مسئولان کشور وجود داشته باشد و به فکر منافع ملی باشند تمام مشکلات کشور حل می‌شود.

سوم خرداد به ما یادآور می‌شود که ایثار، فداکاری، ساده‌زیستی، شجاعت و نترسیدن از دشمن می‌تواند استقلال و امنیت را برای ملت به ارمغان آورد و از خودگذشتگی، کار برای خدا با نیت خالص و صداقت بین نیروها، رمز پیروزی کشور است.

مدیریت جهادی بود که باعث شد بیش از 5500 کیلومترمربع از خاک کشور، هویزه و پادگان حمید آزاد شود و اهواز از زیر گلوله‌های توپخانه عراق بیرون بیاید و خرمشهر با غرور آزاد شود.

فرمانده پیشین لشکر 27 محمد رسول الله (ص)

منبع: جام جم

مرتبط‌ها

تحریم المپیک توسط ایران

خدا هرگز گم نمی‌شود

چه کسانی بر پیکر حضرت زهرا(س) نماز خواندند/ ماجرای تلاش برای نبش قبر دختر پیامبر(ص)!

اسلام در خدمت توصیف استقلال و آزادی

دلیل ارتحال میرزای شیرازی چه بود/ مزار تحریم‌گر تنباکو کجاست

تحقیر ابدی برای آمریکا