دیدبان

بازگشت تاج زاده به مرکز فرماندهی اصلاح طلبان

بازگشت تاج زاده به مرکز فرماندهی اصلاح طلبان

به گزارش دیدبان، رئیس سابق دولت اصلاحات و اعضای شورای مشورتی و سیاستگزاری اصلاح طلبان تمایل دارند تا مصطفی تاج زاده به عنوان مسوول انتخابات 96 اصلاح طلبان حداقل در درون اصلاح طلبان معرفی شود.

وی نیز در جلسات مختلف برای پذیرش این مسوولیت، ابراز تمایل کرده است.

مصطفی تاج زاده عضو شورای مرکزی دو حزب منحل شده مشارکت و مجاهدین با ارایه تحلیل برای جمع محدودی از اصلاح طلبان در پایان نتیجه گرفته است: نباید خیلی به دولت چسبید و نباید هم خیلی دور شد. باید هویت و گروه هایمان را حفظ کنیم.

وی افزوده است: رئیس جمهور آینده قطعا روحانی است و باید حساب شده و زیرکانه از تجربه این چهار سال استفاده کنیم تا بتوانیم در داخل دولت کادرسازی کنیم.

وی اضافه کرده است: البته مشارکت و مجاهدین از دولت و روحانی دلخوری دارند به همین خاطر باید کار کنیم تا اختلافات کمتر شود.

با این همه برخی اصلاح طلبان با حضور تاج زاده در راس انتخابات اصلاح طلبان مخالف هستند چرا که نشان می دهد اصلاح طلبان مجددا مدیریت و رهبری خود را به نیروهای رادیکال و افراطی احزاب منحل شده سپرده اند.

* فتنه 88 و همراهی تاج زاده

تقریبا تمامی  کارشناسان سیاسی، بحث تقلب در انتخابات سال 88 را یک سناریوی از قبل طراحی شده می‌دانند؛ به این جهت که نیروهای مختلف اصلاح طلب در این زمینه با هماهنگی کامل به عرصه سیاسی کشور وارد شدند و با اردوکشی خیابانی سناریوی فشار از پایین و چانه زنی از بالا را کلید زدند.

کسانی چون تاج‌زاده و محمدعلی ابطحی در این زمینه بازداشت  و اعترافاتی در این زمینه داشتند که باعث شد ابعاد بیشتری از این سناریو فاش شود؛ ابطحی در اعترافاتش از تقلب به عنوان اینکه رمز آشوب شده بود  نام برد و تاج زاده نیز در فیلمی بحث تقلب در انتخابات را سناریوی شکست خورده اصلاح طلبان دانست.

آنچه فتنه‌گران بهانه ساخته بودند تا به وسیله آن نظام اسلامی را تخریب کنند، بحث «تقلب در انتخابات» بود؛ ادعایی که هیچ‌گاه برایش سند و مدرکی ارائه نکردند و با همین ادعای دروغین، خون افراد بی گناهی را بر زمین ریختند و نظام را به چالش اساسی کشاندند.

انتشار فیلمی در سایت یوتیوب که در آن مصطفی تاج‌زاده، خطاب به رمضان‌زاده و صفایی‌فراهانی می‌گوید، در انتخابات گذشته هیچ تقلبی صورت نگرفته است و ما شکست‌خوردگان انتخابات هستیم تائیدی براین مدعا بود که در همین راستا  تاج زاده به جرم اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس محکوم شد.

* تحریک افکار عمومی به اغتشاش

در روز اول آبان 1390 تاجزاده  پیشنهاد کرد که ایرانیان برای  اعتراض خود به حبس خانگی سران فتنه 88  اولین دوشنبه هر ماه دست به اعتراضات مدنی بزنند اما چند روز بعد محسن سازگارا ضد انقلاب فراری ساکن آمریکا در پیام خود که از طریق یکی از نزدیکان همسر تاج زاده به وی منتقل شده بود خطاب به تاج زاده گفته بود:طرح شما بر اساس طرحی بود که من آن را سه شنبه‌های اعتراض نامیده بودم.این طرح را من در بحبوحه اعتراضات سال 88  طراحی کرده بودم که نتیجه ای هم نداشت.

* تاج‌زاده و دوگانگی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92

مصطفی تاجزاده در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در سال  1392در نامه‌ای که از زندان اوین منتشر کرده بود، مدعی شد: محافظه‌کاران حاکم در حال تبدیل شعار "میزان رای ملت است" به شعار "میزان رای حاکمیت است" هستند و شورای نگهبان راه برای پیروزی نامزد موردنظر حاکمیت هموار کرده است  و اذعان داشت که راهی جز عدم شرکت در انتخابات  نداریم اما پس از کناره‌گیری عارف از صحنه انتخابات و پررنگ‌تر شدن حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات وی در زندان در انتخابات شرکت کرد حتی همسر وی نیز با حضور در حسینیه ارشاد در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.

* یک سناریوی قابل تامل/ پشت پرده دیدار با تاج‌زاده چیست؟

پس از سپری کردن دوران محکومیت، تاج‌زاده در روز 15 خرداد از زندان آزاد شد.  عده‌ای به دیدار وی رفتند که از چهره‌های مشهوری که عکسهای آنها در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد می‌توان محمدرضا عارف و صفدر حسینی اشاره کرد.

دیدار با یک محکوم دوران فتنه در حالی کلید خورده است که پرسش‌های بسیاری را در اذهان عمومی ایجاد کرده است. به راستی کدام عامل یا عوامل سبب پدیدآمدن موج دیدار و رسانه‌ای شدن آن‌ها با یک محکوم دوران فتنه بوده است؟ اگرچه محتوای این دیدارها تاکنون رسانه‌‌ای نشده و صرفا به انتشار تصاویری از آن، بسنده شده است، اما به راستی فتنه‌گران در پس این دیدارها چه رویایی را در سر می‌پرورانند؟

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن