دیدبان

اصغرزاده:بازدارندگی ما یک شوخی است!

اصغرزاده:بازدارندگی ما یک شوخی است!

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، «درست است که نیروی نظامی ما با دانش توان بومی و داخلی به‌جایگاه ارزشمندی رسیده است، (اما) قدرت بازدارندگی در مقابل نیروهای نظامی کشورهای خارجی در صورت ائتلاف احتمالی بین‌المللی شوخی است»



*نظیر این صحبت‌ها متأسفانه چند سال قبل از جانب محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت یازدهم ایران نیز بیان شده بود.

او در جریان یک سخنرانی گفته بود که آمریکا با یک بمب می‌تواند تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد!

این قبیل صحبت‌ها اما در مقابل چندین سند تاریخی و حقایق غیر قابل انکار قرار دارند که هر ذهن آگاهی با قضاوت میان آنها، می‌تواند بوضوح سره را از ناسره این سخنان جدا کند.

بارزترین سند نقض این سخنان، دوران ۸ سال دفاع مقدس است.

جمهوری اسلامی ایران در این جنگ بزرگ فقط با رژیم بعثی عراق نجنگید بلکه در مقابل ائتلافی بین‌المللی ایستاد که در آن حجم وسیعی از نیروهای چند ملیتی با پشتیبانی اطلاعاتی و انواع و اقسام سلاح‌هایی که متحدان صدام به ارتش بعث داده بودند به ایران یورش آوردند.

شاید اشاره چندباره به این مسئله خالی از تأمل نباشد که ایران در طول دوران جنگ هشت ساله، جنگجویانی با ۴۰ ملیت مختلف را از درون ارتش عراق به اسارت درآورد.

و همینطور در مقاطعی از جنگ بصورت مستقیم با نیروهای نظامی آمریکا در خشکی و دریا درگیر شد.

ایران اسلامی در ماجرای جنگ‌های نیابتی و حمایت از متحدان خود نیز تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های نظامی‌اش را در ذهن دشمنان حک کرده است که پیروزی حزب‌الله در مقابله با اسرائیل، مقابله با متجاوزین به بوسنی و هرزگوین، دفع کردن حملات بزرگ صهیونیست‌ها توسط مقاومت حماس و مقاومت دولت سوریه در مقابل انبوه تروریست‌های وارداتی بخشی از این اثرات حک شده و پاک‌ناشدنی هستند.

از سوی دیگر، یقیناً فرماندهان نظامی ایران، اطلاعاتی موسّع‌تر از ظریف و اصغرزاده دارند که تاکنون بارها عنوان کرده‌اند منتظر حمله اسرائیل هستند تا تلاویو را با خاک یکسان و انرژی متراکم مبارزه در ایران را آزاد کنند.

شایان ذکر است، اخیراً سردار دهقان، وزیر دفاع کشورمان طی سخنانی که پس از اظهارات اصغرزاده منتشر شد، گفته است: روزگاری آمریکا و ماشین جنگی آن، دارای اهمیت و تاثیری بود لکن امروز حتی بچه‌های کوچه و خیابان هم تهدیدات و چنگ و دندان نشان دادن مسئولین نظامی آمریکا را به سخره می‌گیرند و با آن هماوردی می‌طلبند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن