دیدبان

آرمان: عارف‌ از سرلیستی اصلاح طلبان حذف شد

آرمان: عارف‌ از سرلیستی اصلاح طلبان حذف شد

دیدبان: روزنامه آرمان نوشت: اکنون موضوع سرلیستی بیش از سایر موضوعات در میان اصلاح‌طلبان و رسانه‌ها مطرح است و تا به امروز در اردوگاه اصلاح‌طلبی نام محمدرضا عارف و علی‌اکبر ناطق نوری بیش از دیگر اسامی مطرح شده اما «آرمان» نام جدیدی را شنید که برخی از او به عنوان گزینه مطلوب برای سرلیستی نام می‌برند و او کسی نبود جز «محمدعلی نجفی». شخصیت آرامی که تمایل به حضور علنی در سیاست ندارد اما برخی اوقات او را وارد گود سیاست می‌کنند هر چند نجفی در چاه سیاست‌ورزان نمی‌افتد و خود را کنار می‌کشد مانند چندی قبل که از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استعفا داد چون نمی‌خواست آنچه در دولت قبل در این سازمان رخ داده را افشا کند اما همانقدر که دانست چه بر سازمان میراث فرهنگی گذشته است باعث فشارهای زیادی به او شد. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که نجفی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است و اینکه حزب کارگزاران بدون تعارف در این انتخابات ایفاگر نقش پدری است یعنی به نحوی برنامه‌ریزی کرده که تصمیماتش بر تصمیمات گروه‌های دیگر اولویت داشته باشد.

آرمان افزود: نجفی از قدرت تعامل بالایی در مواجهه با نهادهای تاثیرگذار برخوردار است و می‌تواند در مواقع لازم به رایزنی به نفع جریان اصلاحات بپردازد. همچنین نجفی مورد تایید اصلاح‌طلب دوستان جامعه است یعنی عملکرد او در سازمان‌هایی که حضور داشته به نحوی بوده که معمولا تمایلی برای خداحافظی او وجود نداشته است. نزد افکار عمومی هم نجفی به عنوان شخصیتی گریزان از چالش و بگو مگو شناخته می‌شود که امتیازی برای او محسوب خواهد شد. از سوی دیگر نجفی در گفت‌وگویی که با «آرمان» داشت تاکیدکرد خود را ملزم به اجرای تصمیم نهاد اصلاح‌طلبان می‌داند و هیچگاه تصمیم فردی نخواهد گرفت.

گفتنی است آرمان ۳ هفته پیش به عارف هشدار داد که به خاطر محاصره شدن توسط «دوست‌نماهای ناآشنا به سیاست» به ریاست مجلس بعدی نیاندیشد.

آرمان در تحلیلی با عنوان «به ریاست مجلس نیاندیش!» نوشته بود: محمدرضا عارف بیش از سایر اصلاح‌طلبان فعالیت‌های انتخاباتی خود را برای ورود به مجلس دهم‌ آشکار و نمایان کرده است. عارف بیش از آنکه به عنوان یک چهره سیاسی مطرح باشد یک چهره دانشگاهی و آکادمیک است.

منبع: کیهان

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن