دیدبان

الهام چرخنده: هفت هزار نفر را چادری کردم +تصاویر

الهام چرخنده: هفت هزار نفر را چادری کردم +تصاویر

دیدبان: در این همایش که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار گردید، الهام چرخنده و حجت الاسلام روح الله شریفی نژاد با دانشجویان به گفتگو پرداختند.

الهام چرخنده (بازیگر سینما و تلویزیون) در اظهارات خود ناگفته هایی را ازهجمه های گسترده، علیه خود گفت.

چرخنده در بخشی از سخنان خود بیان کرد: زنان و دختران ما باید بدانند که رعایت حجاب اسلامی، رعایت ارزش هاست.

وی در ادامه افزود: چادر به عنوان یک حجاب برتر، تکمیل کننده ی این ارزش هاست.

این بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: احترام به خداوند، احترام به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و اهل بیت(ع) و احترام به شهداء و خانوادهً شهدا و تمامی ایثارگران، زمانی تحقق می یابد که به رعایت ارزش ها اهمیت داده شود و یکی از اصول شما شود.

الهام چرخنده در پاسخ به شبهاتی که در رابطه با چادری شدن وی وجود دارد، گفت: شاید افرادی فکر کنند که بنده از ابتدا حجاب نداشتم، اما باید بگویم که من در ابتدا چادری بودم و این ‌گونه نیست که به یک باره، چرخشی صورت گرفته باشد و چادری شده باشم، نه ؛ در زمان دانشجویی و به‌ دلایل مختلف مانند اینکه فکر می‌کردم چادر دست و پاگیر است، آن را کنار گذاشتم، اما حقیقتاً این موضوع را باید اعتراف کنم که پس از کنار گذاشتن چادر، همه چیزم را از دست دادم.

وی عنوان کرد: حجاب و چادر را گمشده چند ساله خود میدانم و از اینکه بعد از چند سال دوباره چادری شده ام، احساس غرور و افتخار میکنم.

این بازیگر سینما و تلویزیون، با اشاره به این مسئله که هر چیزی، بهایی دارد، تاکید کرد: تهمت ها، توهین ها و کتک خوردن هایم، بهای این چرخش من است ؛ باید بگویم که من همچنان ایستادگی می کنم.

چرخنده در رابطه با دعوت علیرضا افخمی و انصراف بازیگران برای بازی در یک فیلم اینگونه اظهار داشت: بعد از پیشنهاد آقای افخمی برای بازی به عنوان نقش اصلی فیلم، تعدادی از بازیگران انصراف خود را از آن پروژه اعلام کردند و همین موضوع موجب شد که بنده طی صحبت هایی که با تهیه کننده ی این فیلم داشتم، تصمیم به کناره گیری از این پروژه بگیرم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه سفر با تیم ملی به برزیل گفت: باید بگویم که در جریان سفر با تیم ملی به برزیل در جام جهانی، عده ای از هنرمندان بخاطر حضور من در این سفر، از شرکت انصراف دادند و این امر موجب شد که متولیان برنامه، بنده را مجاب کنند تا از این سفر خودداری کنم.

این بازیگر سینما و تلویزیون در جمله ای خطاب به دانشجویان بیان نمود: بد اخلاقی در سینمای ایران بیداد می کند و از روزی که چادری شده ام، بی احترامی های زیادی به من شد.

چرخنده تاکید کرد: زن، زمانی ارزشمند و خوشبخت است که عفت و پاکدامنی را سرلوحه ی کار خود نماید.

وی عنوان داشت: با عنایت خداوند و همکاری دوستان، توانستیم که تاکنون ۷۰۰۰ هزار نفر را چادری نماییم و ان شاء الله که این کار همچنان ادامه خواهد داشت.

این بازیگر سینما و تلویزیون، از خاطره هدیه دادن انگشتر امام حسینی به حضرت آقا هم گفت و اظهار داشت: یک روز بعد از عیادت از حضرت آقا، از دفتر رهبری تماس گرفتند و بنده را به حضور خواستند، که بعد متوجه شدم که حضرت آقا دست نوشته ای برای بنده ی حقیر نوشتند و در آن از تلاش هایم، تشکر و قدردانی بعمل آوردند.

گفتنی ست که در این همایش، حجت الاسلام روح الله شریفی نژاد، در رابطه با حقوق زن، نقش مهم زنان در جامعه و شرایط سخت ازدواج از سوی دختران و عواقب آن نیز نکاتی را مطرح نمود.

شریفی نژاد تاکید کرد: دختران ما بدانند که باید با آمادگی وارد زندگی شد و این موضوع را برای خود حل کنند که پول، همه چیز و همه ی هدف نیست، بلکه مهمترین هدف در زندگی برای دختران که بتوانند جامعه را به یک جامعه ی آرمانی و ارزشی برسانند، اجرای نقش همسر خوب و مادری دلسوز است.

در ادامه گزارش تصویری این مراسم آمده است:

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است