دیدبان

دودوزه‌بازی سخنگوی کارگزاران درباره ارزش‌های انقلاب

دودوزه‌بازی سخنگوی کارگزاران درباره ارزش‌های انقلاب

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان ، حسین مرعشی در جریان افتتاح شعبه این حزب در بجنورد گفت: نباید میدان را به افراطی‌ها بدهیم تا ارزش‌های ملی و انقلابی را به نفع خود مصادره کنند.

وی افزود: ما به عنوان حزب کارگزاران سازندگی بنا داریم همانند گذشته با رعایت خطوط قرمز نظام و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت در عرصه سیاسی کمک کنیم.

سخنگوی کارگزاران همچنین خواستار برگزاری انتخابات آزاد و قانونی از سوی دولت شد و گفت: رویه شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها خلاف قانون اساسی است.
نگرانی مرعشی درباره مصادره ارزش‌های انقلاب در حالی است که وی در ماه ۱۳۹۳ در مصاحبه با روزنامه اعتماد ضمن تخطئه رویکردهای انقلاب گفته بود: ما باید مشخص کنیم که می‌خواهیم همچنان یک دولت انقلابی داشته باشیم یا به دنبال دولتی مستقل هستیم که می‌خواهیم به مسائل داخلی بپردازیم و ایران و جمهوری اسلامی را تقویت کنیم؟ به نظر من این موضوع یکی از کلیدی‌ترین راهبردهاست.

اگر بخواهیم انقلابی بمانیم و انقلابی رفتار کنیم باید از یک نوع ابزارهای خاص استفاده کنیم باید سازمان‌هایی مثل بسیج و سپاه را تقویت کنیم، باید یارگیری‌هایی در منطقه از نهضت‌های سیاسی و اجتماعی داشته باشیم باید حوزه نفوذمان را در خاورمیانه افزایش دهیم. اما اگر راهبرد اصلی ما این باشد که به عنوان کشوری که حامل ارزش‌های اصیل است از درون کشور و نظام را تقویت کنیم ابزارهای متفاوتی احتیاج دارد».

وی پیش از آن هم به خبرگزاری ایلنا گفته بود: «باید بررسی کرد که آیا منافع ملی ما این است که در منطقه یک کشور پیشتاز انقلابی باشیم یا یک کشور اقتصادی، این دو اولویت کاملاً با یکدیگر متضاد است که در برخی موارد نمی‌توان آنها را با یکدیگر جمع کرد»!

یادآور می‌شود مواضع کسانی چون مرعشی که اصرار دارند کارگزاران را حزب لیبرال بنامند و به عبور از خط امام دامن بزنند با کناره‌گیری توأم با اعتراض محمد هاشمی (دبیر کمیته سیاسی کارگزاران) روبرو شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن