دیدبان

گزارشی از اعتکاف در دانشگاه علامه طباطبائی

گزارشی از اعتکاف در دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش دیدبان ، درهیایوی زندگی و در امواج سهمگین دلهره واضطراب و یکنواخت شدن زندگی ، آنچیزی کهروزمرگی را مبدل به تازگی و دلهره و اضطراب را مبدل به آرامش و زندگی را توام با امید و پیشرفت میکند اتصال به موجودی بالاتر وبرتر و اتکاء به قدرت لا یزال اوست.

و بهترین فرصت برای صحبت باکسی که خودرا تمام قد برای گوش دادن به حرفهای بنده ی خود قرار داده ، بنده ای که در راه مانده و راهی جز آغوش پر محبت و پر شفقت ندارد، همین فرصت سه روزه اعتکاف بود.

از اینرو در نهاد رهبری دانشگاه علامه طباطبائی برای نخستین بارتصمیم به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف گرفته شد ولیکن بدلیل فقدان مسجد در دانشگاه  این مراسم در دو مسجد همزمان برای برادران و خواهران بر گزار شد.محل اعتکاف برادران در مسجد علی بن ابیطالب (ستاری شمالی خیابان سیمون بولیوار،خیابان صبا) ومحل اعتکاف خواهران مسجد 14معصوم (ستاری شمالی خیابان سیمون بولیوار،شهرک نفت، کوچه 11).

سخنرانان این برنامه سه روزه حجج اسلام ابوالقاسمی،بی آزار، طائف الحسین ،پیکری و سرکار خانم ورونیکا فاضلی  ومداحان نیز حجت الاسلام ابراهیمی و آقایان اسحاقی، عسگری،آرن و میثم احمدی پور و کرسی های تلاوت اذانگاهی نیز توسط حجت الاسلام شکوهی و آقایان عبدالله محمودی و امیرعلی زرقی برگزار شد.

ناگفته نماند که مبلغین در حلقه های معرفت حجج اسلام شریفی و آزادی و مبلغین بانوان نیز سر کار خانم عزتی، مرتضایی فر، عابدینی، انگشت باف،  مختاری و چمن سرا نیز نقش بسزایی در این امر داشتند،که در موضوعات مختلفی چون مهارتهای زندگی، سبک زندگی، احکام، آداب و قرائت صحیح  نماز و...دیگران را بهره مند کردند.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است