دیدبان

احتمال رأی نیاوردن وزیر پیشنهادی علوم

احتمال رأی نیاوردن وزیر پیشنهادی علوم

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان ، قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با مهر با اشاره به جلسه نیلی احمدآبادی با اعضای این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون سؤالاتی را مطرح کردند اما ایشان نتوانست برنامه‌هایش را تبیین کرده و نظر اعضای کمیسیون را در مورد سوابق سیاسی و اجرایی‌اش جلب کند و حتی حامیان دولت نیز در این جلسه از وی حمایت نکردند.
همچنین ایرج ندیمی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان اظهار داشت: وزیر پیشنهادی علوم باید به دو مورد به صورت شفاف پاسخ بگوید اول نامه یکی از مجامع دانشگاهی در مورد نقش‌آفرینی غیرمستقیم وی در فتنه ۸۸ که به نوعی اعلام حمایت از سران فتنه بوده است و دوم سوابق اجرایی.
وی تأکید کرد: نیلی سوابق اجرایی قابل اتکایی برای حضور در وزارت علوم ندارد. شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت غیر مستقیم به نوعی عدم موافقت خودش را با نیلی در دانشگاه تهران اعلام کرده بود که این مسئله نیز در عدم رأی اعتماد نمایندگان به نیلی مؤثر خواهد بود.
به گفته امید کریمیان نماینده مریوان و از حامیان دولت در مصاحبه با آریا «نیلی مخالفان زیادی در میان نمایندگان مجلس دارد». همزمان اسماعیل جلیلی از اعضای فراکسیون رهروان می‌گوید: همزمانی معرفی نیلی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم با موضع‌گیری‌های اخیر دولت نمایانگر این واقعیت است که استراتژی دولت رأی نیاوردن نیلی است. اسماعیل جلیلی در ارزیابی فضای رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم گفت: طی دو سه روز گذشته موضع‌گیری‌هایی از سوی دولت در مقابل مجلس صورت گرفت و همزمان بودن این موضع‌گیری‌ها با معرفی نیلی به عنوان وزیر علوم نشان می‌دهد که استراتژی دولت رأی نیاوردن نیلی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم است.
وی تأکید کرد: افکار عمومی بین صداقت در عمل و رفتار سیاسی را تمیز خواهند داد. مجموعه اتفاقاتی که طی چند روز گذشته رخ داده و موضع‌گیری‌های دولت، جو مجلس را تا حدودی علیه وزیر پیشنهادی تغییر داده است. وی تأکید کرد: رسیدگی مجلس به رأی اعتماد براساس توان مدیریتی و شفافیت در عملکرد سیاسی گزینه‌های پیشنهادی است چون که مجلس از وزیر انتظار پاسخگویی سیاسی و اداری را دارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن