دیدبان

جزئیات اجلاس ژنو درباره پناهندگان

جزئیات اجلاس ژنو درباره پناهندگان

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، عزیزکاظمی با بیان اینکه هر ساله جلسه کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان برگزار می شود گفت: امسال از تاریخ ۷ تا ۱۱ مهرماه این جلسه با حضور ۱۵۰ کشور عضو در ژنو برگزار شد که از سوی ایران مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور و ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور حضور داشتند.
وی افزود: در این نشست از سوی ایران عنوان شد که از سال آینده، موضوع بازسازی جدی افغانستان و زیرساخت های آن (مدرسه، درمانگاه، مسکن و ایجاد شغل مناسب و غیره ...) در دستور کار وزرا و مقامات دولتهای عضو قرار گیرد.
پیشنهاد دیگر ایران هم این بود که ریشه های پناهندگی به عنوان معضلی جهانی از سوی کمیساریای سازمان ملل توسط تیم کارشناسی نقد و بررسی شود و به عنوان معیار و موضوع در سطح سازمان ملل ارائه شود.
مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین وزارت کشور اعلام کرد که در اجلاس امسال اکسکام، کمیسیرعالی سازمان ملل متحد از ایران در حضور همه کشورها به عنوان الگویی جهانی نام برد.
عزیز کاظمی همچنین از دیدار هیات افغان و پاکستان با هیات ایرانی در حاشیه این اجلاس خبرداد و گفت: از هیات های افغانی و پاکستانی خواستیم تا به اتباع اطلاع دهند که بطورغیرقانونی وارد ایران نشوند و از ورود غیرقانونی مهاجران جلوگیری کنند. هیات افغانی نیز در این دیدار گفت که دولت جدید افغانستان برنامه های جدیدی درباره پناهندگان دارد.
کاظمی درباره دیدار دستیار کمیسرعالی سازمان ملل متحد با هیات ایرانی هم گفت: در این دیدار مباحث آموزشی، بهداشتی و بحران درباره مهاجران نیز مطرح شد که گزارش هایی به هیات ایرانی دادند.
مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین وزارت کشور در پاسخ به اینکه آیا کشورهای اروپایی هم پیشنهاد ایران را برای ساخت زیرساخت های افغانستان پذیرفتند گفت: با نمایندگان کشورهای آلمان، فرانسه، سوئد، نروژ، کرده جنوبی، ژاپن و استرالیا مذاکراتی داشتیم و آنها هم اعلام آمادگی کردند تا شرایط خروج پناهندگان از ایران و پاکستان را فراهم کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن