دیدبان

پاسخ به مسافران سرگردان: اگه ناراحتی سوار نشو!

پاسخ به مسافران سرگردان: اگه ناراحتی سوار نشو!

دیدبان: یکی از خوانندگان افکارنیوز طی روزهای اخیر سفری از تبریز به تهران انجام داده که این مسافرت دارای حواشی خاصی بوده است. 

به گزارش افکارنیوز ، این خواننده گرامی رنج نامه ای از وضعیت پایانه های مسافربری برایمان ارسال کرده است:

پایانه‌ی مسافربری تبریز ساعت ۲۳:۴۵ جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ باد سردی سر و صورت مسافرانی که در محوّطه‌ی ترمینال هستند را می‌نوازد. ترمینال تعطیل است.

هیچ دفتر فروش بلیط یا نهادهای نظارتی باز نیست. خیل مسافران سرگردانی که در ساعات پایانی شب قصد عزیمت به تهران را دارند، در محوّطه‌ی سکّوها موج می‌زنند. ده پانزده دستگاه اتوبوس مسافربری در اینجا پارک شده‌اند و رانندگان با کمک شاگردانشان بر سر پول بیشتر با مسافران چانه می‌زنند و صدای داد و بیداد بلند است. مقصد همه‌ی اتوبوس‌ها تهران است.

قیمت بلیط در بازار سیاه آخر شب در اینجا، از ۳۰هزار تومان شروع می‌شود و برای سرویس‌های VIP به ۵۰هزار تومان می‌رسد. هر مسافری سعی دارد با توجّه به بودجه‌اش، صندلی برای خود دست و پا نموده و به مقصد برسد. کار آن‌هائی که با زن و فرزندشان آمده‌اند سخت‌تر است.

رانندگان بی‌رحم و انصاف، فقط پول را می‌شناسند و هر مسافری اعتراض کند، با این پاسخ روبرو می‌شود: «اگه ناراحتی سوار نشو!!». 
ساعت ۲۴ خانمی که برای بدرقه‌ی میهمانانش به ترمینال آمده می‌گوید: «این بساط هر شب ترمینال تبریز است. هیچ نظارتی در کار نیست».

یک اتوبوس بنز فکستنی درب و داغون که معلوم نیست مال کدام شرکت مسافربری است مشغول مسافرگیری است. تنها نشانش این است که با شبرنگ نقره‌ای روی بدنه‌اش نوشته‌اند: «شرکت مسافربری آذربایجانشرقی»!!! بلیطش ۳۰هزار تومان است. چاره‌ای ندارم. با نارضایتی پول را می‌دهم و سوار می‌شوم. ۴۰ نفر روی صندلی‌ها نشسته‌اند و ۴ نفر هم در بوفه؛ یک نفر هم روی پلّه‌های درب عقی اتوبوس نشسته؛ جمعاً ۴۵ نفر مسافر!!!

شاگرد راننده پول را می‌گیرد امّا بلیطی در کار نیست. اعتراض معدودی از مسافران هم به جائی نمی‌رسد. هر اعتراضی منجر به اخراج مسافر از اتوبوس و سرگردانی در ترمینال است. اتوبوس بی‌نام و نشان!! متعلّق به شرکت مسافربریX !! معلوم نیست با چه مجوّزی وارد ترمینال شده و مسافرگیری می‌کند؟؟!! بلیط هم به دست مسافر نمی‌دهد تا از شرّ دردسرهای پیگیری احتمالی او خلاص شود.

تمام دیشب را روی صندلی‌های ناجور اتوبوس بیدار بودم و به معنای نظارت و تکریم مسافر فکر می‌کردم. جالب‌تر از همه این که وقتی صبح امروز به سایت پایانه‌ی تبریز مراجعه کردم، قیمت انواع بلیط از مبدأ تبریز به مقصد شهرهای دیگر از جمله تهران را دیدم.

 برای پیگیری با مدیریت پایانه تماس گرفتم. آقایی گوشی را برداشت و وقتی فهمید قصد شکایت و پیگیری را دارم، شماره‌ی دیگری داد و گفت با آقای ج تماس بگیرید که مسئول رسیدگی به شکایات هستند.
با شماره‌ی جدید که تماس گرفتم آقای دیگری گفت آقای ج سه چهار ماه است از اینجا رفته و شما هم برای طرح شکایت باید کتباً از راننده‌ی متخلّف شکایت کنید. تازه مگر عوامل ترمینال خانه و زندگی ندارند که باید شب هم آنجا باشند؟
در نهایت، پس از اصرار مکرّر بنده، ما را به ۱۲۴ حواله داد و گفت اصلاً به ما ربطی ندارد. اپراتور ۱۲۴ هم ما را به وزارت راه و شهرسازی دلالت کرد. حالا معلوم نیست چه کسی باید به داد مسافران سرگردان و درمانده‌ی ترمینال تبریز برسد که با خاطره‌ای تلخ و نامطبوع، شهر زیبای تبریز را ترک می‌کنند. امیدوارم لااقل مسئولان محترم شهر تبریز اجازه ندهند عدّه‌ای سودجو خون مسافران را به شیشه کرده و نام تبریز را لکّه‌دار کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن