دیدبان
نامه‌ حجت‌الاسلام طباطبائی به حجت‌الاسلام روحانی:

آقای روحانی بیش از گذشته به خدا پناه ببرید

آقای روحانی بیش از گذشته به خدا پناه ببرید

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید طباطبائی از اساتید اخلاق طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی از ادبیات روز گذشته وی خطاب به منتقدان انتقاد کرد.

متن کامل این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفته به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

حضرت مستطاب جناب آقای دکتر روحانی

رئیس‌جمهور محترم ایران

سلام علیکم

جنابعالی‌ مردی مطلع، سیاسی و آشنا به ادبیات جمهوری اسلامی و از روحانیت معزز بوده و هستید طبیعی است برخی وقت‌ها به واسطه سخنان ناهنجار و گاهی گفتاری نامساعد، زمینه عصبانیت فراهم شود ولیکن حضرت‌عالی فردی آگاه هستید که قطعاً تصمیمات شما بر اساس اعتدال و تدبیر بوده و است، لذا سخنی که از شما-خطاب به منتقدان- نقل شد برای اینجانب بسی حیرت آور و سنگین بود زیر طبق روایات و احادیث اهل بیت(ع) خاصه امام جعفر صادق که در ایام شهادتشان قرار داریم اینگونه توصیه نشده است؛ امام صادق(ع) به شقرانی فرمودند"ان الحسن من کل احد حسنٌ و انّه منک احسن لمکانک منّا، و انّ القبیح من کل احد قبیح و انّه منک اقبح"؛(اى شقرانى! نیکى از هر شخص نیکو است، ولى از تو که به ما نسبت دارى نیکوتر است، و زشتى از هر کسى زشت است ولى از تو زشت‏تر).

منظور امام این بود، که ای شقرانی چون تو به من منتسب هستی، کار خوبت خوب‌تر و کار بدت‌ بدتر است حالا، برادر عزیز جناب آقای روحانی شما به روحانیت، علم و فضیلت منتسب هستید و کار بد‌ از شما بدتر است.

اینکه به عده‌ای آنطور- به‌جهنم- بگوئید دور از ادبیات شماست؛ نصحیت‌ خیرخواهانه بنده به حضرت‌عالی این است که بیش از گذشته به خداوند پناه ببرید و در گفتارتان عصبانی نشوید، در نوشتارتان بیشتر دقت بفرمائید زیرا در این مقطع که خدمات، پشتکاری و سیاست شما چشمگیر است نباید اینطور شود که دشمنان دین یا خدای ناکرده دشمنان نظام و گاهی نادانان درون نظام حرف‌هایتان را سوژه کرده و به شما حمله‌ور شوند.

در پایان لازم می‌دانم بگویم، وقتی رهبر معظم انقلاب از شما و دولت‌تان حمایت می‌کند و ملت مسلمان و پاکدامن نیز بر همین اساس از شما حمایت می‌کنند، انتظار می‌رود حرف‌های ناهنجار از شما شنیده نشود چون موجب تکدر خاطر می‌شود.موفقیت شما را در این مقطع از خداوند آرزومندم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن