دیدبان

برنامه های بارگاه منور رضوی برای دهه سوم رمضان

برنامه های بارگاه منور رضوی برای دهه سوم رمضان

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، محمود متاز نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه‌های بارگاه منور رضوی در دهه آخر ماه مبارک رمضان در سه بخش تقسیم شده که شامل فعالیت‌های شب‌های قدر، راهپیمایی روز جهانی قدس و نماز عید سعید فطر بوده است.

وی افزود: برنامه‌های معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی در شب‌های قدر در 20 حوزه تقسیم شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به توزیع 1 میلیون و 800 هزار جلد کتب ادعیه و قرآن در بیش از 16 پایگاه مستقر شده، 1 میلیون و 500 هزار بطری آب معدنی بین زائران و مجاوران، دعوت از 14 هزار ایتام تحت پوششس کمیته امداد در وعده افطاری شب 21 ماه مبارک رمضان، تأمین مهر و لیوان یک بار مصرف مورد نیاز، غبار روبی و شستوی ویژه اماکن متبرکه در قبل، حین و بعد از مراسم احیا، گشت‌های عود سوز و گلاب پاش، توزیع 6 تن پلاستیک مخصوص کفش، خدمات فوریت‌های پزشکی و غیره اشاره کرد.

ممتاز تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های این شب‌ها می‌توان به اطلاع رسانی مطلوب در خصوص مراسم به تفکیک رواق‌ها و نصب بنر خوش آمدگویی، ارائه خدمات دفا‌تر امانات، صندلی چرخ دار، هماهنگی با آتش نشانی و فرماندهی انتظامی ثامن و دیگر نهادهای مسئول در جهت ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر اشاره کرد.

وی تأکید کرد: ورود اضطراری را برای زائران و مجاورانی که شرایط جسمی خاصی دارند در نظر گرفته‌ایم تا این گروه مشکل خاصی نداشته باشند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی اظهار کرد: در این شب ها تعداد 20 هزار نفر از خدام بارگاه منور رضوی آمادگی خدمت رسانی به 3 میلیون تشرف را دارند و تمام دستگاه دستگاه‌های اجرایی در حوزه مختلف برقراری نظم و امنیت این بنای مقدس و رضایتمندی هرچه مطلوب‌تر حاضرین در این مراسم معنوی بوده است.

ممتاز گفت: به زائران و مجاوران عزیز توصیه می‌کنیم با خادمان خود در بارگاه منور رضوی همکاری‌های لازم را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه مشکلی آن‌ها را مطلع کنند تا آن مشکل بلافاصله برطرف شود.

وی افزود: همچنین درخواست می‌کنیم برای حضور در این مراسم از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند، زیرا به دلیل محدودیت ترافیکی در مسیر پارکینگ‌های حرم مطهر قابل استفاده نیست و تردد در محدوده اماکن متبرکه به سختی امکان پذیر بوده، پس بهتر است که از وسیله نقلیه شخصی استفاده نشود.

ممتاز تصریح کرد: در روز جهانی قدس هم شاهد حضور 10 هزار نفری خدمه، خدمتگزاران و کارکنان آستان قدس رضوی همگام با سایر مردم در راهپیمایی باشکوه این روز هستیم و در همین خصوص هم کنترل ورود و خروج راهپیمایان، گلاب پاشی و عود سوزی و تأمین مهر نماز جمعه و جایگاه هاتی مهر را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: برای روز اول ماه شوال هم که مصادف با عید سعید فطر بوده حضور بیش از 10 هزار نفری خدام را در مسیر هدایت زائران و مجاوران و کنترل ورود و خروج و تکریم و خوش آمدگویی آن‌ها در نظر گرفته‌ایم.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی اظهار کرد: برای مراسم شب‌های قدر 12 مکان خانوادگی، 7 مکان ویژه خواهران، 3 مکان ویژه برادران و 2 مکان ویژه زائران غیر ایرانی در نظر گرفته‌ایم، همچنین تعداد 32 پایگاه ثابت و سیار فوریت‌های پزشکی را داریم که نسبت که مدت مشابه سال قبل رشدی 62 درصدی را داشته است.

ممتاز گفت: از کلیه زائران و مجاوران گرامی تقاضا دارم تا با خادمان نهایت همکاری را داشته باشند و نسبت به حفظ آرامش این مکان مقدس، رعایت کامل پوشش اسلامی، رعایت حال سالمندان و افراد ناتوان، رعایت نظافت و بهداشت و غیره توجهی ویژه داشته باشند.

وی افزود: پس از پایان مراسم هم در برخی از مکان‌ها مانند باب الرضا (ع) اولویت با خروج زائران و مجاوران بوده و سپس امکان ورود به حرم مطهر مهیا می‌شود و در برخی دیگر از درب‌ها هم ورود و خروج به صورت همزمان انجام می‌شود.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است