دیدبان

آیا عزلت نشینی از ویژگی منتظران است؟

آیا عزلت نشینی از ویژگی منتظران است؟

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی نماز کشور، در جمع اعضای فعال کانونهای مساجد و پایگاه های مردمی مهدویت، گفت: وجود امام در عالم به این خاطر است که موانع تجلی خدا را از بین ببرد، تمام اتفاقات رخ داده در طول تاریخ، بسترساز ظهور بوده است.

وی با بیان اینکه ظهور حضرت مهمترین اتفاق بشریت است، افزود: مهمترین اتفاق در ظهور را ما رقم می زنیم، ظهور حضرت مهدی(عج) به‌دست مردم است.
این استاد مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه امروزه ما به آسیب‌های مهدویت  مواجه هستیم، افزود: نباید کسی به معارف مهدویت و حضرت مهدی(عج) بی تفاوت باشد زیرا عزلت نشینی هیچ گاه از ویژگی‌های منتظران حضرت مهدی(عج) نیست بلکه برای رفع موانع ظهور، باید جامعه دین‌دار را به جامعه دین‌یار تبدیل کنیم.
حجت الاسلام کفیل تبلیغ چهره به چهره و تغییر رفتار خانواده‌ها در جریان مهدویت را از نکات مهم دانست و گفت: ما باید جریان محبت اهل بیت(ع) و چهره محبت آمیز حضرت مهدی(عج) را به دیگران نشان دهیم، جلوه های محبت حضرت مهدی(عج) را بازگو کنیم و سپس بر روی ایجاد امید بین مردم کار کنیم، زیرا پدیده ظهور به‌دست منتظران حضرت محقق می شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: هر گاه می خواهیم برای امام عصر(عج) کار کنیم، شیطان در کنار قلب ما خانه می‌کند تا تعلق قلبی ما را نسبت به امام از بین ببرد. پس در این عرصه باید با اخلاص، تقوا و مراقبت کار کرد.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است