دیدبان

چاپ تفسیر مدیریتی قرآن

چاپ تفسیر مدیریتی قرآن

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، حجت الاسلام صمصام الدین قوامی اظهار داشت: به دنبال چاپ کتاب مدیریت در کتاب و سنت توسط این بنیاد، مباحثی در خصوص مدیریت در قرآن در جلساتی با حضور طلاب برگزار شد.

وی افزود: این مجموعه مباحث که توسط اینجانب ارایه شده است در قالب کتاب تفسیر ترتیبی که سوره حمد آن پایان یافته است به صورت جزء به جزء منتشر خواهد شد.

قوامی اضافه کرد: همچنین به سفارش یکی از دانشگاه‌ها و برای تدریس درس تفسیر مدیریتی کتابی با عنوان تفسیر موضوعی مدیریت در قرآن تالیف شده و در دست چاپ است.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی ادامه داد: این کتاب ابتدا قرار بود در صفحات بیشتری منتشر شود اما چون قرار است به عنوان واحد درسی تدریس شود بخشی از آن حذف شد.

حجت الاسلام قوامی کتاب مدیریت امام خمینی(ره) که در آستانه سالروز ارتحال امام رونمایی شد را از کتب منتشره توسط بنیاد دانست و اضافه کرد: در این کتاب شیوه مدیریت امام، ویژگی‌های مدیر در نظام اسلامی با استناد به آیات قرآن مود بحث و تحقیق قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه علم مدیریت امروز بر مبنای علوم انسانی غرب بنا شده است، گفت: همین موضوع باعث شده تا در دانشگاه‌های ما نیز این علوم به صورت دست نخورده وارد شود و آفتهای زیادی را در عرصه مدیریتی شاهدیم.

وی تاکید کرد: باید مدیریت اسلامی بر اساس قرآن و سنت نظریه پردازی و در جامعه اجرا شود تا همان طور که امام راحل بر اساس مدیریت دینی انقلاب را به پیروزی رساندند و آن را مدیریت کردند، تدام انقلاب را هم رقم بزنیم.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است