دیدبان

نماینده سازمان ملل در عراق به دیدار آیت الله سیستانی رفت

نماینده سازمان ملل در عراق به دیدار آیت الله سیستانی رفت

به گزارش دیدبان نقل از شبکه الفرات، عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با ایاد السامرایی دبیر کل حزب اسلامی عراق درباره تشکیل کابینه به رایزنی پرداخت.

در این دیدار عمار حکیم بر اهمیت تسریع در تشکیل کابینه مطابق برنامه و دیدگاه مشخص و رایزنی میان گروه های سیاسی تاکید کرد. ایاد السامرایی نیز گفت: تشکیل دولت باید به بحران در عراق کمک کند نه اینکه خود بحران ساز باشد. تیم قوی و منسجم ضروری است.

از سوی دیگر رسانه‌های عراقی به نقل از یک منبع آگاه از دیدار نیکلای ملادینوف نمایند ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق با آیت الله سیستانی در نجف خبر دادند.

این منبع بیان کرد: صبح امروز ملادینف به نجف وارد شده است و با آیت الله سیستانی آخرین تحولات عراق و روند تشکیل کابینه و رایزنی های کنونی میان گروه های سیاسی برنده در این انتخابات را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

خاطرنشان می‌شود که پس از انتخابات پارلمانی عراق گروه های سیاسی سرگرم رایزنی درباره تشکیل کابینه هستند در حالی که ائتلاف دولت قانون از دست یابی به 145 کرسی و معرفی نوری المالکی برای پست نخست وزیری سخن می‌گوید که برخی تشکل ها از جمله متحدون به ریاست اسامه النجیفی مخالف نخست وزیری نوری المالکی هستند.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است