دیدبان

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با آیت الله خراسانی دیدار کرد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با آیت الله خراسانی دیدار کرد

به گزارش دیدبان به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محسن اراکی در دیدار با آیت‌‌الله وحید خراسانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجمع اظهار کرد: سیاست ما در تقریب تمرکز بر روی مسائلی است که می‌توان با مشارکت اهل تسنن انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: به طور مثال برگزاری جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) و دخت گرامیشان از این گونه برنامه‌هاست، زیرا اهل سنت برخلاف افراطیون این جشن‏‌ها را بدعت نمی‏‌دانند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان داشت: ترویج و تقویت مراسم عاشورایی در میان اهل سنت، ترویج عاشورا به نحوی که با اعتقادات اهل سنت منافات نداشته باشد، برپایی مراسم شعرخوانی در رثای اباعبدالله الحسین(ع)، ترویج شعر و مصیبت‌خوانی برای امام حسین(ع)، برگزاری مراسم مصیبت سید الشهداء(ع) در ایام عاشورا، شناسایی و ایجاد تشکل سادات شیعه و اهل سنت از دیگر برنامه‌هایی است که در پیش رو داریم.
وی با اشاره به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای در توهین به مقدسات بعضی از مذاهب اسلامی گفت: باید مراسم مذهبی و ضد تکفیری مشترک بین شیعه و سنی را ترویج دهیم، بعضی از شبکه‏‌های بین‌المللی در راستای تفرقه‌افکنی، ایجاد کینه و دشمنی بین شیعه و سنی تلاش می‌‏کنند که به نظر می‌رسد جز سبّ خلفا و توهین به مقدسات بعضی از مذاهب اسلامی هدفی ندارند.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است