دیدبان

موشک های بالستیک و مذاکرات

موشک های بالستیک و مذاکرات

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، خبرگزاری کویت نوشت: جی کارنی سخنگوی کاخ سفید گفت که همه مسائلی که موجب نگرانی ما است در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 روی میز است.

وی افزود: بنابراین مساله موشکهای بالستیک بخشی از مذاکرات و مباحثی است که نیاز است بخشی از توافق جامع درباره مسابه هسته ای ایران باشد. 

 مذاکرات توافق جامع میان و قدرتهای جهان روز گذشته در وین پایتخت اتریش بدون حصول هیچ نتیجه ای پایان یافت.

عباس عراقچی مذاگره کننده ارشد ایران بعد از پایان مذاکرات ۳ روزه گفت: در همه زمینه ها اختلاف داشتیم. وی تاکید کرد که مسائل دفاعی و نظامی ایران هیچ جایگاهی در مذاکرات ندارد.

مقامات ایرانی پیش از این نیز از طرف غربی خواسته بودند که برای حصول توافق زیاده خواهی را کنار بگذارند.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا نیز در ارتباط با دور چهارم مذاکرات راه‌حل جامع ایران و 1+5 در «وین» گفت: این که بخواهیم در هر لحظه، روند پیشرفت مذاکرات را مورد ارزیابی قرار دهیم، کار درستی نیست و در مور روند مذاکرات به گفتن همین مطلب بسنده می کنم که در این مرحله، همه گزینه‌های مربوط به مذاکره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.‬

وی ادامه داد: مذاکرات بسیار مفید و در عین حال دشوار بود. قبلاً هم بارها اعلام کرده بودیم که این دور از مذاکرات دشوار خواهد بود. هنوز در اول راه تنظیم پیش نویس موافقت نهایی هستیم و هنوز مسیر زیادی برای رفتن داریم. هنوز اختلافات چشمگیری و موارد پیچیده ای وجود دارد.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن