2014 Jul 25 - جمعه 03 مرداد 1393




عضویت در خبرنامه
لینک خوانندگانلینک خوانندگان



  • فیلم
  • تصویر
  • صوت
مالتی مدیامالتی مدیاآرشیو

جریان شناسانجریان شناسانآرشیو
تاریخ انتشار :
کد خبر : 3398


Increase text size  Descrease text size  <span style='color:;background-color:;font-family:tahoma;font-size:12px;font-weight:normal;'>نسخه چاپی</span>

به همراه آخرین اخبار میدانی:

نقشه درگیری های شهری در سوریه

با گذشت بیش از یکسال از بحران سوریه و دگرگونی های مستمر شرایط حاکم بر آن، لازم است که نگاهی جزیی و دقیق تر به اوضاع کنونی این کشور داشت.


نقشه درگیری های شهری در سوریه

دیدبان:  سوریه از سال پیش تا کنون تاوان ِ بودن در محور مقاومت و فعالیت های ضد اسرائیلی خود را پرداخت می کند. در این مدت کش و قوس های فراوانی صورت پذیرفته است. گاهی تروریست های چند ملیتی تا اشغال بخش هایی از دمشق پیش رفتند و گاهی هم تا کیلومترها به عقب رانده شدند. به هر حال آنچه مسلم است، چرخش معادلات در لحظه هاست و دیگر هفته و روز و ساعت برای رصد اتفاقات سوریه به کار نمی آید. باید بود و ثانیه ها را لمس کرد.
دیدبان به پاس مقاومت چند صد روزه ملت پایدار سوریه آخرین تحلیل ها و اتفاقات را در این حوزه به علاقه مندان مخابره می کند.


  • یکی از مسوولان کشوری تأکید کرده است: دفاع جمهوری اسلامی ایران از سوریه دفاع اصولی و بر مبنای اعتقادات بوده و نباید آن را صرفا سیاسی به حساب آورد.
  • عربستان سعودی قصد داشته است با پیشنهادهای مختلف ( مالی/سیاسی) روسیه را از جبهه سوریه جدا کند اما لاوروف این پیشنهاد را که عواید زیادی نیز برای روسیه داشته، قویا رد کرده است.
  • علاوه بر روسیه و چین دایره کشورهای مدافع ثبات سیاسی در سوریه به آمریکای جنوبی نیز کشیده شده است.
  • چندین هزار تن از طالبان پاکستان با حمایت عربستان سعودی و قطر راهی سوریه شدند تا در جنگ های شهری و پارتیزانی یاریگر ارتش آزاد و سایر نیروهای مسلح ضد بشار اسد باشند. گفتنی است کشته شدن گروه زیادی از این افراد در سوریه باعث شده است خانواده های آنان که حتی از اعزام آنان به سوریه بی اطلاع بودند با اجتماعات اعتراضی در پاکستان خواستار برگشت زنده یا مرده اعضای خانواده خود شوند.
  • برخی همسایگان کشور سوریه به خصوص عراق، برای پرهیز از گسترش دامنه تنش ها و ممانعت از ورود تروریست های چندملیتی به کشورشان، سعی در ایجاد یک بلوک قدرتمند برای چانه زنی سیاسی و مهار بحران سوریه دارند.



 

Reply
no
296
yes
140
ناشناس
بشار اسد تروریست جنایتکار است نه مردمی که برای ازادی و رهایی از ننگ سلاح بردست گرفتند

no
40
yes
187
ناشناس
جنایتکار رئیس جمهور امریکا و سردمدارای اون کشوری هستن که شما توش زندگی میکنی ابله جان


no
20
yes
142
ناشناس
این سلاح و تجهیزات اعرابی که از سراسر دنیا به سوریه گسیل یافتن ارث پدریشونه حتما


no
22
yes
157
ناشناس
لعنت خدا بر این وحشی های تروریست و حامیانشون در همه جا
انشا الله با هم محشور شید
البته شک نکنید


no
22
yes
83
ناشناس
مردم ....!!؟ سلاح ...!؟
یا خیلی ساده ای یا خودتو زدی به ....


no
21
yes
133
ناشناس
درود بر مقاومان و ملت سوریه که مقابل یه دنیا ایستادند


no
21
yes
68
ناشناس
انشالله به یاری پروردگار این برادر کشی که فقط صهیونیزم از آن منتفع می شود پایان یابد و بر اساس آیه کریمه {وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنْ الْمُوْمِنِینَ اقْتَتَلُوا فَاَصْلِحُوا بَیْنَهُمَا فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَی الاُخْرَی فَقَاتِلُوا الَّتِی تَبْغِی حَتَّی تَفِیءَ إِلَی اَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فَاءَتْ فَاَصْلِحُوا بَیْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَاَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ } [سوره الحجرات: 9] بزودی مسلمانان وارد صحنه شده و طرفین را به صلح و اصلاح دعوت نمایند و آنها هم بر اساس همین آیه به این جنگ بیهوده پایان دهند


no
21
yes
65
هادی
عزیزبابا... یاازهخبار اطلاع نداری یا خودتو به بیخبری زدی،وقتی که از رئیس جمهورآمریکاگرفته تارئیس جمهورهای فاشیست اروپایی رسما از مهاجمان خارج نشین ونه ازمردم وحکومت سوریه حمایت میکنن یک جو عقل!!! میخاد که بفهمه چه خبره


no
20
yes
59
محمد
این طبیعی هست که امریکا دوست داره مثل قدیم ها همه ازش حساب ببرن و اگر کسی حساب نبره سرو کارش به تروریست ها واگذار میشه.


no
23
yes
52
مصطفی
ای ناشناس بدبخت حتما وهابی هستی


no
19
yes
41
هادی
... خیلی خیلی معذرت برادر یاخواهرمحترم, توباغ نیستی ببینی دور وبرت چی میگذره.... خداوند انشاءاله تمام مریضهارو شفابده!!!


no
97
yes
14
ناشناس
دیکتاتورها جایی در تاریخ ندارند و تاریخ همواره از دیکتاتورها عبور کرده است

بشاراسد جنایتکار نیز از این رسم زمانه و تاریخ مبرا نخواهد بود و رفتنی است


Reply
no
49
yes
17
پژوهشگر
خیلی عالیه اگه بتونید هر دو سه روز یه بار از این گزارش های میدانی به مخاطبین ارائه بدید

Reply
no
32
yes
11
رضا
تا به حال همچین مطلبی ندیده بودم
ای کاش این گونه مطالب باز هم در دیدبان گذاشته شود.
در ضمن متاسفانه اطلاعات در مورد سوریه کمی محدود است لطفا در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی نمایید.

Reply
no
39
yes
8
ناشناس
عالی بود عالی بود جای امام خالی بود

Reply
no
37
yes
22
ناشناس
راه ایران برا اونا از سوریه می گذره ...

Reply
no
30
yes
46
علی
مرگ برنوکران آمریکایی

Reply
no
24
yes
35
حمید
کشورهای عربی صهیونیستی در صدد بستن راه مقاومت هستند وما بعنوان یک ایرانی شیعه وظیفه داریم از کشور ومردم سوریه حمایت وکمک کنیم چرا که سوریه در روزهای سخت جنگ با ما بود و این اعراب ..... هیچوقت .

Reply
no
20
yes
18
حمید
ملت بیدارند و هوشیار انه درمقابل جریانهای انحرافی ایستادگی می کنند چراقران کریم می فرماید مامکر انان را به خودشان بازمی دانیم وملت همیشه درصحنه دیگر گول جریانات انحرافی را نمی خورد.

Reply
no
19
yes
21
علیرضا
تو که کشورتو فروختی هم مدافع حقوق بشری

Reply
no
22
yes
6
بسیجی
لطفا از اوضاع داخلی لبنان هم بگویید.

Reply
no
24
yes
25
سجاد
دراخر انشاءا...ارتش سوریه پیروز است و این نشانگر قدرت و اراده دولت وملت ایران است که هر کس با علی و ال علی در افتاد و افتاد

no
54
yes
4
ضد بشار
ارتش سوریه!

در سوریه الان چیزی به نام ارتش سوریه وجود نداره

بسیاری از سربازان ارتش فرار کردند و به صف مخالفان سوری پیوستند

تجهیزات ارتش هم در جنگ با مخالفان آسیب جدی دیده به طوری که 75% از نیروی هوایی ارتش بعثی سوریه نابود شده


Reply
no
19
yes
30
احمد
کدام پیامبردستورقتل اطفال وزنان داده که شما(وهابی )انجام میدهیدآیاقران خوانده اید.آیه ای هست که دستورمیدهدانتحاری بین زن وبچه خودش منفجرکندوباپیامبرغذابخورد
پیامبر ماحاضر نبود دست بلندکندبه یه حیوانی
خدا لعنت کندهرکه به پیامبر(ص)افترا کند

Reply
no
22
yes
23
امین
به امید پیروزی مردم سوریه

Reply
no
1
yes
19
امیر
به امید خداحق بر باطل ژیروز می شود وعده خدا حق است باهم متحد باشیم پوزه استکبار را به خاک می مالیم انگار بعضی ها کور و خرند و نفهم واقعا یا خودشان را به خریت زدند و واقعیت ها رو نمی بینند انشالله پیروزی نزدیک است

Reply
no
2
yes
16
حزب الله
ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﻭﺍﺿﺤﻪ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺯﯾﺎﺩ ﻧﯿﺴﺖ ﺿﻌﯿﻒ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﻠﺖ ﻭ ﺍﺭﺗﺶ ﻫﺎﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ،ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺩﺭﻗﺒﺎﯾﻞ ،ﻭﻣﺬﺍﻫﺐ ﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﺭﮊﯾﻢ
ﮐﻮﺩﮎ ﮐﺶ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﻢ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺑﺰﺭﮒ ﮐﺜﯿﻒ `ﯾﻌﻨﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ `ﺍﺳﺖ . ﻭﺍﺻﻼ ﻭﻫﺎﺑﯽ ﻫﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ .ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﻭﻻﯾﺘﻤﺪﺍﺭ ﻭﭘﯿﺮﻭ ﺭﻫﺒﺮ !ﺩﻫﻦ ﺑﻪ ﺩﻫﻦ ﺷﺪﻥ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﺎﺭ ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺪﺍﯾﺘﺸﺎﻥ ﺳﺨﺖ .

Reply
no
6
yes
17
میثم
انشاء بشار اسد پیروز است ای بد بخت بیچاره که اینجوری میگی اگه تروریستها سوریه رو بگیرند هدف بعدی ماییم میان تو خونتون سر خانواده تو می برن بد بخت قدر امنیت کشورمون رو بدونیم اگه کسی به همسایه های خانه خودمون حمله کنه و ما بی تفاوت باشیم مطمئن باش سراغ خانه ما هم میاد

Reply
no
3
yes
11
ایرانیان
09 شهريور 1392 - 00:59
تعجب کردم از این نظرهای ساده لوحانه و سر سپردگان به غرب!!! پیروزی آقای بشااسد و ملت سوریه مثل روز روشن است ولی اینان انگار کور و کرند و نمی بینند این پیروزی هارو... ان شاالله آماده میشویم برای گرفتن جشن پیروزی برادران و خواهرانمان در سوریه. آمریکا و دول عربی بزودی درسی عبرت آمیز و فراموش نشدنی می گیرند.

Reply
no
5
yes
11
ناشناس
09 شهريور 1392 - 00:59
تعجب کردم از این نظرهای ساده لوحانه و سر سپردگان به غرب!!! پیروزی آقای بشااسد و ملت سوریه مثل روز روشن است ولی اینان انگار کور و کرند و نمی بینند این پیروزی هارو... ان شاالله آماده میشویم برای گرفتن جشن پیروزی برادران و خواهرانمان در سوریه. آمریکا و دول عربی بزودی درسی عبرت آمیز و فراموش نشدنی می گیرند.

Reply
no
2
yes
6
یاسین
30 شهريور 1392 - 09:54
امیدوارم به حق آقا صاحب زمان کمک کنه که چشم بعضی افراد محدود که هرلحظه اراده کنن شیعه این برادران وخواهران را با آغوش باز پزیرا خواهد بود مانند سلمان وهابی که شیعه شد.
*اللهم عجل لولیک الفرج*

Reply
no
0
yes
16
ناشناس
31 شهريور 1392 - 01:12
انشاالله حضرت صاحب الزمان ظهور خواهد کرد و انتقام تمامی شیعیان را از شما خواهذ گرفت . میخواهید قبول کنید یا نه ؟کمی تفکر کنید.ای وهابیون خشک مغز.

Reply
no
1
yes
6
ناشناس
29 آذر 1392 - 14:26
آنهایی که زینب سلام الله علیها را در بیرون خانه حتی لحظه ای تنها نمی گذاشتند تا به ایشان بی حرمتی نشود مطمئن باشید الان هم دست هر که را که بخواهد هتک حرمتی بکند به نیروی شیعیان خویش قطع خواهند کرد ................مگر شیعه نباشد که حرم مطهرزینب آلوده از قدوم یزیدیان زمان شود

Reply
no
0
yes
5
دکتر م .س
10 دي 1392 - 12:52
سرسپردگان غرب تروریست پرور ضد بشر بدانند که حق همیشه پیروز است

Reply
no
0
yes
3
فراهانی
17 بهمن 1392 - 18:00
متاسفم واسه اونایی ک هیچ اطلاعاتی درمورد سوریه ندارن و حرف بی ربط میزنن.گروههای مخالف دولت ب بچه های شیعه هم رحم نکردند حالا بعدا میفهمید چ ابلههایی تشریف دارید که موافق سلفیها هستید. خدا لعنتشون کنه.

Reply
no
0
yes
0
ناشناس
24 بهمن 1392 - 06:26
کد میدونه چه بر سراسلام اوردن وگوشه نشستن وکیف می کنند ازاین جنگ.ایا ممکنه سوریه دوباره اباد بشه؟ایا ممکنه صلح بین مسلمونا برگرده ؟ایا یک روز میشه دیگه شیطان نخنده؟وایا...خدابه مارحم کنه.

Reply
no
0
yes
5
عليرضا از بندرعباس
07 اسفند 1392 - 11:41
همينكه حاميان اين معارضين اسراييل و امريكاوعربستان هستند فكر زيادي نمي خواهد بداني كه حق هستند يا باطل

Reply
no
0
yes
1
ناشناس
08 اسفند 1392 - 16:00
سعي كنيد اخبار سوريه را به عنوان يك خبرگزار بي طرف منعكس كنيد.اينكه هميشه گفته شود نيروهاي ارتش در حال پيش روي هستند ياهفته اي دوبار گفته شود حمص وادلب پاكسازي شد.درست است كه به مذاق مقاومت دوستان خوش مي آيد .اما واقعيت كه ندارد.
برفرض در صورت صحت خبر نخست ارتش سوريه بايد به قلب
اروپا رسيده باشد.
يادتون نره كه خبرگزار بايد دوطرف سكه بين باشه.
درضمن پنهان كردن واقعيت بزرگ ترين دروغ است.

Reply
no
4
yes
1
خالد رفیق
15 اسفند 1392 - 10:03
واقعا تاسف وار است که مجاهدین در سوریه بخاطر تاسیس دولت اسلامی خلافت اسلامی در تلاش اند اما این بیچاره ها به دیکته آمریکا آنان را تروریست خطاب میکنند اصلا میدونین که مشکل شما چی یی من فکر میکنم که آنچه میگیت از خود نمیگیت بلکه کنترول شما در دست آمریکا وروس وغیره سوپر پاور های جهان است به شمول دولت مزدور شما

no
0
yes
0
ناشناس
02 ارديبهشت 1393 - 10:37
خلافت اسلامي؟ّبا 14هزار تروريست چچني و 12 هزار تروريست خارجي؟ مگه بلاد كفر بوده؟وقتي ر‍‍ژيم صهيونيستي و جنايتكاراي ديگه مسلمانان را قتل عام ميكنن جنگ داخلي در كشوري كه در راس مبارزه با اسرائيل بوده و هست مبارزه و جهاد است؟؟؟؟؟؟؟؟؟


Reply
no
0
yes
7
سید حامد
18 اسفند 1392 - 15:14
بالاخره یه روز میاد که زمین از لوس وجود این حیوان صفتان پاک میشه. ان شاالله...

Reply
no
1
yes
2
ناشناس
25 اسفند 1392 - 00:18
میمردین تاریخ خبرو هم میزدین؟

Reply
no
0
yes
4
محمد
27 اسفند 1392 - 09:19
هرکس در جهت منافع اسرائیل و آمریکا گام بردارد دیکتاتور است چون خوی و خصلت ذاتی آنان دیکتاتوریست.نه کسی که در مقابل این متکبران و مستکبران ایستاده است. بدبخت آن کسی است که برای خوشی دو روزه دنیا بنام اسلام در برابر اینان سرفرود آورد.

Reply
no
0
yes
0
امیر
09 تير 1393 - 15:15
این مخافین دیکتاتورها چرا کمی سرشان را بالاتر نمیگیرند لااقل به جنگ دیکتاتورهای نوکر آمریکا و اسرائیل مانند شاه عربستان و اردن بحرین مصرو .. بروند ؟؟!!







نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

اینفوگرافیکاینفوگرافیکآرشیو
صفحه نخست عمومی سیاست اندیشه فرهنگ و رسانه دین و عرفان

کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت جریان شناسی دیدبان است.