دیدبان

شماره جدید سینما رسانه منتشر شد

شماره جدید سینما رسانه منتشر شد

 شماره چهارصد و چهل و ششمين از دوره جديد سينمارسانه با پرونده‌اي درباره برنامه‌ي تلويزيوني «ثريا» و مصاحبه‌اي اختصاصي با وحيد جليلي، مسئول دفتر مطالعات جبهه‌ي فرهنگي انقلاب اسلامي پيرامون وضعيت سينماي ايران با تيتر «پيوند ژنرال ازهاري و سناتور مک کارتي» منتشر شد.

در اين شماره از سينمارسانه در بخش سينما ناگفته‌هايي پيرامون مستند «ضلع غربي ساختمان پزشکان» و «ميراث آلبرتا» به چشم مي‌خورد. همچنين نقدهايي مفصل پيرامون دو فيلم «ماموريت غيرممکن، پروتکل شبح»، به مناسبت توزيع در شبکه خانگي و «شرلوک هلمز، بازي سايه‌ها» در بخش سينماي جهان وجود دارد.
 
 
اکران روز با فيلم‌هايي همچون «روزهاي زندگي»، «چک» و «خنده در باران» در بخش سينما با تيتر «سربازي براي زندگي» مورد نقد وبررسي قرار گرفته است.
 
تحليل برنامه‌ي گفت‌ وگومحور«ثريا»،‌ به‌عنوان يکي از معدود برنامه‌هاي فرصت‌محور صداوسيما در زمينه ارج نهادن به پيشرفت‌هاي علمي و بررسي موانع موجود در اين مسير، بخش اصلي بخش تلويزيون را به خود اختصاص داده است.
 
بخش انديشه، با آغاز هم زمان سه درس‌ گفتار از حسن عباسي، مجيد شاه‌حسيني و ناصر هاشم زاده، پيرامون موضوعاتي هم‌چون «سينما و ادبيات»، «سينما و اسطوره‌ شناسي يونان» و «سينما و دکترينولوژي»، مطالب مفيد و جالبي را براي مخاطبان دانشگاهي فراهم آورده است.
 
«اينجا فرانسه است؛ باور کنيد»، «انسان، حيوان غير قابل اعتماد»، «با ثريا مي ر‌ود»، «گوهر گمشده؛ نظاره دين در آيينه سيما»، «روايتي شتابزده از يک شتاب زدگي»، «خبر و دنياي ما»، «آيا سينما ذات دارد»، «سينماي اشراقي در بوته و نظر» و «سواد رسانه اي از گيرنده به فرستنده» نمونه‌هايي از مطالب خواندني اين شماره ماهنامه سينمارسانه به شمار مي‌روند.
 
به گزارش روابط‌عمومي موسسه شهيد آويني، شماره 446 ماهنامه فرهنگي هنري سينمارسانه در 100صفحه با بهاي 2000تومان در پيشخوان روزنامه‌فروشي‌ها در دسترس مي‌باشد.