دیدبان

آخرین گفت وگوی برهان الدین ربانی درباره بیداری اسلامی+ صوت

آخرین گفت وگوی برهان الدین ربانی درباره  بیداری اسلامی+ صوت

 بيش از يک دهه از حضور نظامي ايالات متحده‌ آمريکا در افغانستان مي‌گذرد و هنوز هم بهترين بهانه براي تداوم آن، مبارزه با تروريسم است. تروريسمي خودساخته که بهاي آن را ملت مسلمان و مظلوم افغانستان مي‌پردازند.

ترور پروفسور برهان‌الدين رباني، رئيس‌جمهور سابق افغانستان آخرين شاهکار حضور و اِعمال سياست‌هاي ضد تروريستي نظام سلطه در افغانستان است. «شهيد پرفسور برهان‌الدين ربانى چه در دوره‌ي اشغال افغانستان توسط شوروى و جريان چپ و چه در دوره‌ي تسخير اين کشور مظلوم توسط ناتو و غرب از افراد حاضر در صف اول مبارزه با اشغالگران بود. حضور وى در حرکت‌هاى جهادى از همان ابتداى نياز افغانستان به مردان شجاع آغاز شد. وى از پايه‌گزاران حزب «جمعيّت اسلامى» بود که از گروه‌هاى مهم جهادى افغانستان به حساب مى‌آيد و افرادى همچون مرحوم احمد شاه مسعود - شير دره‌ي پنجشير - از اعضاى مؤثر آن بود.»
استاد رباني که سال گذشته ميهمان اجلاس بيداري اسلامي در ايران بود در روز افتتاحيه به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود در قبال بيداري اسلامي پرداخت. دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله العظمي خامنه‌اي آخرين گفت‌وگوي برهان‌الدين رباني درباره بيداري اسلامي را که دو روز پيش از شهادت و در حاشيه اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي تهران انجام شده است، بازنشر داد.

فايل صوتي و متن اين گفت‌و‌گو اينجا قابل دريافت است.