دیدبان

بیانیه مجلس به تیم مذاکره کننده

بیانیه مجلس به تیم مذاکره کننده

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 در نشست علنی صبح امروز پارلمان قرائت شد.

متن کامل این بیانیه که از سوی شاهین محمدصادقی عضو هیئت‌رئیسه مجلس قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

نمایندگان ملت بزرگ ایران در خانه ملت ضمن تجلیل از مقام والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و به ویژه با احترام به دانشمندان شهید هسته‌ای و با سپاس از دست‌اندرکاران و دانشمندان این صنعت تأکید می‌‌نماید که: 

موضوع هسته‌ای نسخه مجاهدت دانشمندان هسته‌ای کشور و پایداری ملت در این راه بوده و در زمره دستاوردهای بزرگ ملی می‌باشد که همگان به ویژه نمایندگان مردم نسبت به حفظ و صیانت از آن حساس می‌باشند.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که جنجال در موضوع هسته‌ای که سال‌ها توسط برخی قدرت‌های بزرگ انجام پذیرفته چیزی جز بهانه‌گیری نبوده و نیست. لذا برای رفع هرگونه سوءتفاهم حل و فصل مسائل را از طریق مذاکرات سیاسی دنبال نموده که مقدمات این امر در طول سال‌های گذشته انجام گرفت.

حال که مذاکرات سیاسی در موضوع هسته‌ای به بخش نهایی آن نزدیک شده است، مجددا صداهای ناهنجار از برخی قدرت ها شنیده می‌شود که تصور می‌کنند با این‌گونه عملیات روانی می‌شود مذاکرات هسته‌ای را به بیراهه بکشانند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این‌گونه دسایس قدرت‌های بزرگ که حکایت از نوعی عقب‌افتادگی ذهنی دارند هشدار می‌دهد ملت ایران به هیچ عنوان از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای در همه ابعاد آن تنازل نخواهد کرد و پایداری این امر در قوانین مجلس شورای اسلامی مشخص شده است.

لذا وزیر محترم خارجه و تیم مذاکره‌کننده همراه باید در مذاکرات تمامی حقوق هسته‌ای ملت ایران براساس معاهده NPT شامل غنی‌سازی، تحقیق و توسعه در ابعاد مختلف آن و همچنین آب سنگین اراک را صیانت نمایند و با هیچ وعده و عیدی از این یافته‌های فناوری صلح‌‌آمیز هسته‌ای عقب‌نشینی ننمایند چرا که باید در این زمینه در مقابل نمایندگان ملت ایران پاسخ‌گو باشند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن