دیدبان

قطعی شدن استیضاح وزیر علوم

قطعی شدن استیضاح وزیر علوم

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، سید ناصر موسوی لارگانی پیرامون بحث استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: تعدادی امضا در این زمینه جمع شده و تعداد نمایندگان امضا کننده برای استیضاح به حد نصاب رسیده اما هنوز متن استیضاح به همراه امضای نمایندگان تحویل هیئت رئیسه نشده است.

وی افزود: به زودی این امضاها را در اختیار هیئت رئیسه قرار می‌دهیم تا طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی درباره بی‌قانونی‌های صورت گرفته در دولت جدید بیان کرد: یکی از انتقاداتی که دولت فعلی از دولت قبلی داشت، عدم اجرا و عمل به قوانین بود اما متاسفانه در همین دولت هم موارد زیادی از عمل نکردن به قوانین می‌بینیم و آن‌ها در مواقعی هم منکر اجرای قوانین می‌شوند که این اصلا خوب نیست.

وی تصریح کرد: رئیس دولت بیش از 20 سال در مجلس حضور داشته بنابراین باید از اجرای قوانین دفاع کند و در کنار آن بعضی از وزرا و معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور نیز از کسانی بوده‌اند که سال ها در مجلس حضور داشتند.

موسوی با اعتقاد بر این که حتی قانون بد هم از بی‌قانونی بهتر است، بیان کرد: حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند که فصل الخطاب قانون است، بنابر این باید به قانون تمکین کرد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر کشور به صورت علنی از قانون تقسیمات کشوری که در مجلس هشتم به تصویب رسیده تمکین نمی‌کند و اعلام کرده که می‌خواهم لایحه‌ای در این زمینه بیاورم اما تا زمانیکه لایحه به تصویب نمایندگان ملت برسد، قانون باید اجرا شود و نباید به قانون بی‌توجهی شود.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن