دیدبان

جزئیات سانحه هواپیما در آسمان زاهدان

جزئیات سانحه هواپیما در آسمان زاهدان

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در این باره اظهار کرد: کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین گروهی از متخصصین هواپیمایی آسمان به منظور بررسی و تهیه گزارش پرواز و علت وقوع این سانحه وارد فرودگاه زاهدان شدند.

حسن اعرابی‌مقدم افزود: ارائه گزارش‌های جداگانه توسط خلبان و کمک خلبان و خدمه پرواز در اختیار کارشناسان و بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت تا به منظور بررسی دقیق این حادثه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی علت این سانحه را باز نشدن چرخ عقب سمت چپ عنوان کرد و گفت: با اعلام نیاز به فرود اضطراری توسط خلبان این پرواز در کمترین زمان ممکن تمامی نیروهای عملیاتی و امدادی در فرودگاه زاهدان به حالت آماده باش درآمدند و اعضای ستاد بحران با حضور در باند فرودگاه در هدایت این عملیات به این مدیریت یاری رساندند.

این مسئول بیان کرد: هواپیمای فوکر 100 با تعداد 113 سرنشین به همراه خدمه در نهایت پس از یک ساعت پرواز بر روی آسمان زاهدان و تخلیه کامل سوخت در نهایت به زمین نشست که پس از طی مسافت به طول هزار و 500 متر از باند پروازی خارج و در میان انبوهی از خاک و ماسه متوقف شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن