دیدبان
فاز جدید اقدامات انتخاباتی اصلاح‌طلبان چیست؟

صانعی در فکر مجلس خبرگان!

صانعی در فکر مجلس خبرگان!

دیدبان: یوسف صانعی به اصلاح طلبان توصیه کرده است با تمام توان در انتخابات خبرگان شرکت کنند. او در دیدار با سید هادی خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام و جمعی از اعضای سازمان جوانان این مجمع با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان گفته است: "برای حفظ نظام و تقویت آن و جلوگیری از برخی کاستی هایی که در قوه قضائیه و صدا و سیما و نهادهای تحت نظارت رهبری وجود دارد، باید با تمام توان در انتخابات خبرگان شرکت کنید. هر کس درتوانش است ثبت نام کند و انجام وظیفه شکست ندارد. مسلماً خبرگان قدرتمند زمینه ساز نظام قدرتمند است و خبرگان ضعیف و انتخاب شده موجب ضعف نظام و رهبری خواهد بود."
اظهارات صانعی در حالی است که پیش از این اخبار متعددی در خصوص تلاش گسترده اصلاح طلبان برای تسخیر صندلی های مجلس خبرگان منتشر شده بود اما ورود صانعی به مبحث خبرگان، این اقدامات را رسمی تر خواهد کرد.
آیت الله جنتی پیش از این درباره تحرکات متعدد برای نفوذ به مجلس خبرگان هشدار داده و گفته بود که" انتخابات خبرگان رهبری بسیار مهم است چون به رهبری و ستون انقلاب مربوط می‌شود و عده‌‍‌ای از هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تصرف مجلس خبرگان هستند. بنابراین نیازمند یک بیداری و بصیرت هستیم تا مسئولیت سنگین شورای نگهبان را به خوبی اجرایی کنیم."
گفته می شود تحرکات انتخاباتی طیف هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان در تهران حتی به تهیه لیست انتخاباتی مجلس خبرگان با نام "مجتهدان مصلح و معتدل" نیز منجر شده و لیست مذکور در سایر استان ها نیز ارائه خواهد شد. در همین خصوص نام افرادی چون حسن روحانی، هاشمی رفسنجانی، محقق داماد، سید حسن خمینی و مجید انصاری برای حضور در این لیست نیز به گوش می رسد.
بر این اساس، مهم ترین هدف اصلاح طلبان و حامیان دولت در دوره آتی مجلس خبرگان، بازگرداندن هاشمی رفسنجانی به صندلی ریاست مجلس خبرگان است. زمینه سازی برای این اقدامات تا جایی پیش رفت که حتی شایعه عدم حضور ایت الله مهدوی کنی در انتخابات آتی خبرگان نیز منتشر شد هرچند رییس مجلس خبرگان به صراحت این شایعه را رد کرد و گفت که "برخی افراد آرزوهای خود را به صورت شایعه مطرح می کنند. بنده انشاالله برای انتخابات خبرگان کاندیدا خواهم شد."
انتخابات مجلس خبرگان به طور سنتی میان دو طیف شامل جامعه روحانیت مبارز و مجمع روحانیون برگزار می شود و اقبال مردم در دوره چهارم به کاندیداهای جامعه روحانیت بوده و تکرار این موضوع در انتخابات پنجم که قرار است اسفند ۱۳۹۴ همزمان با انتخابات مجلس دهم برگزار شود، قابل پیش بینی است.
حال با ورود رسمی یوسف صانعی شیخ حامی فتنه و مدافع کنار آمدن با اسراییل، به بحث انتخابات خبرگان، باید منتظر ماند و دید توصیه های بعدی او در این خصوص چیست و چه تغییری در تاکتیک های انتخاباتی آنها ایجاد خواهد شد.

منبع: صراط

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن