دیدبان

عقب نشینی نیروهای ضد سوری از حمص

عقب نشینی نیروهای ضد سوری از حمص

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، شبکه  خبری المیادین اعلام کرد ؛ 80 درصد از توافق آتش بس در حمص بین ارتش سوریه و افراد مسلح اجرایی شد و 300 نفر دیگر نیز در چند ساعت آینده حمص را ترک خواهند کرد.

در همین رابطه افراد مسلحی که در منطقه حمص قدیم حضور داشتند و قرار بود که بر اساس توافق صورت گرفته بین ارتش سوریه و معارضان برای آتش‌بس، روز سه‌شنبه از حمص خارج شوند قبل از ترک حمص تعدادی از خانه‌ها را به آتش کشیدند.

بر اساس توافقی که بین ارتش سوریه و معارضان مسلح در منطقه حمص قدیم صورت گرفت قرار شد تا افراد مسلح به «تلبیسه» و «دار الکبیره» در شمال حمص، عقب نشینی کنند و به این ترتیب افراد مسلح باید از حمص قدیم به سمت حمص شمالی خارج شوند.

گروه‌های مسلح معارض در منطقه قدیمی حمص همچنین خواستار نظارت سازمان‌ ملل بر روند مذاکرات با دولت سوریه شدند.

بر اساس توافق آتش بس قرار بود که دولت سوریه 30 اتوبوس تحت نظارت هلال احمر سوریه به روستای «الدار الکبیره» و یا «تلبیسه» ارسال کند.

شیوخ وهابی-سلفی گروه‌های مسلح نیز فتوایی صادر کرده‌اند که خروج از مناطق قدیمی حمص را جایز است و به این ترتیب این منطقه دیگر منطقه «جهاد» به شمار نمی‌آید

بر اساس این توافق بخشی از افراد مسلح فقط با سلاح‌های شخصی‌شان از این منطقه خارج شده و به حومه حمص منتقل خواهند شد.

بسیاری از کارشناسان خروج معارضان مسلح را از حمص قدیم پیروزی بزرگی برای ارتش سوریه می‌دانند که در روند مبارزه با تروریسم دولت سوریه نقطه عطفی به شمار خواهد رفت.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن