دیدبان

مشروح نشست خبری رئیس جمهور در ایلام

مشروح نشست خبری رئیس جمهور در ایلام

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران به تشریح مصوبات و دستاوردهای نخستین سفر دولت تدبیر و امید به ایلام پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: قدم مهمی در توسعه کشاورزی استان ایلام با اجرای سیستم مدرن آبیاری در 550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام برداشته می‌شود که از این رقم، 50 هزار هکتار مربوط به استان عزیز ایلام است.

رئیس جمهور افزود: سامانه گرمسیری نیز دیگر طرح ما برای این استان بوده که بر این اساس 38 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سیستم آبیاری مدرن قرار می‌گیرد و در 3 سال اجرایی و به مرحله بهره برداری می‌رسد؛ به‌منظور تکمیل این سامانه گرمسیری نیازمند انجام فعالیت‌ها در 4 سال کاری هستیم که اگر این مراحل تکمیل شود در بخش کشاورزی یک تحول چشمگیر به وجود می‌آید.

فازهای بعدی پتروشیمی ایلام تا 2 سال آینده افتتاح می‌شود

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: دیگر حوزه‌ای که در استان ایلام مورد توجه بوده صنعتی شدن این استان است، جای امیدواری است که امروز طرح پتروشیمی ایلام افتتاح شد و ان‌شاءالله فازهای بعدی این طرح تا دو سال آینده نیز افتتاح می‌شود.

وی گفت: این طرح‌ها شامل صنایع پایین‌دستی پتروشیمی است که زمینه‌های اشتغال را فراهم می‌کند، در رابطه با طرح بزرگ پتروشیمی در شهرستان دهلران نیز باید اعلام کنیم که تا 4 سال آینده تکمیل می‌شود، باید این نوید را به مردم عزیز ایلام بدهیم که این استان در سال‌های آینده شاهد رشد، توسعه، پیشرفت و تحول چشمگیری در همه زمینه‌ها خواهد بود.

اجرای 44 طرح عمرانی، صنعتی و کشاورزی در ایلام تا نیمه نخست سال 94

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان "با توجه به بررسی‌هایی که ما انجام داده‌ایم، معضل مهم در ایلام "بیکاری" است" خاطرنشان کرد: در سفر امروز هیئت دولت به استان ایلام همان‌گونه که در جلسه شورای اداری اعلام شد 44 طرح تا پایان امسال و نیز در نیمه نخست سال 94 اجرایی می‌شود، بدون شک به‌دنبال اجرا شدن این طرح‌ها شاهد رونق اقتصادی در حوزه کشاورزی و نیز رفع معضلات آب در استان ایلام خواهیم بود.

وی تصریح کرد: باید تأکید داشت که این طرح‌ها نهایتاً باید تا 6ماهه دوم سال آینده مصوب شود، امیدوارم این سفر سبب خیر و برکت برای استان ایلام باشد.

دولت نظر مثبتی در مورد تبدیل شدن مهران به منطقه آزاد تجاری دارد

حجت الاسلام روحانی با بیان "ما درخواست‌های مردم ایلام را که از سوی استاندار این استان مطرح شد مورد بررسی قرار می‌دهیم چراکه هیچ‌گونه تصمیمی در رابطه با انجام طرح‌ها بدون برنامه‌ریزی انجام و اجرا نمی‌شود" افزود: در رابطه با تبدیل مهران به منطقه ویژه و حتی تبدیل به منطقه آزاد تجاری ما نظر مثبتی داریم که امید می‌رود با بررسی‌هایی که انجام خواهد شد این مهم نیز تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کاری پیش برود باید حضور مردم را کنار خود داشته باشیم چرا که بدون حضور و تلاش مردم دولت که تنها زمینه‌ها را فراهم می‌کند کاری از پیش نمی‌برد؛ مردم باید در برنامه‌ریزی به دولت کمک کنند. بسیاری از تصمیماتی که انجام می‌گیرد نیازمند نظرهای نخبگان، فرهیختگان و صاحب‌نظران توانا است.

وی همچنین افزود: کارآفرینان باید حضور خود را در عرصه‌ها نشان دهند و بخش دولتی و خصوصی هیچ تفاوتی ندارد، مهم این است که مردم حضور خود را اثبات کنند چرا که با حضور مردم زمینه‌های توسعه‌ای مانند صنعت، گردشگری، راه، کشاورزی و خاک به مرحله تحقق یافتگی می‌رسد.

دولت برای ارتقای سطح اداری بخش‌های مختلف کشور در فکر اجرای یک طرح جامع است

رئیس جمهور با بیان اینکه در مورد مسئله ایجاد راه‌آهن و ارتقاس سطح اداری بخش‌های مختلف کشور دولت در فکر اجرای یک طرح جامع است، تصریح کرد: تاکنون در هیچ استانی ما قولی در رابطه با ارتقای بخشها نداده‌ایم، در بخش راه‌آهن به فکر سرمایه‌گذاری کلان برای ایجاد شبکه ریلی در کشور هستیم که با اجرای طرحی جامع در ستاد هماهنگی اقتصادی در این رابطه بحث و بررسی می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از زحمات و پیگیری‌های آیت‌الله محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان ایلام و محمدرضا مروارید استاندار ایلام تقدیر و تشکر کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن