دیدبان

تحولات فلسطین در یک نگاه

تحولات فلسطین در یک نگاه

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، شبکه خبری المیادین گزارش داد که نظامیان صهیونیست مسجد الاقصی را تحت محاصره خود درآورده‌اند.

بر اساس این گزارش، صدها نمازگزار فلسطینی مجبور شدند نماز صبح را در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر قدیمی قدس به جا آورند.

این اقدامات صهیونیست‌ها به دلیل ممانعت از اعتکاف جوانان در مسجد الاقصی همزمان با فراخوان گروه‌های صهیونیست برای یورش گسترده به مسجد الاقصی صورت گرفت.

این در حالی است که گروه‌های افراطی عضو سازمان‌های «معبد کذایی» با همکاری سازمان جوانان صهیونیست طی فراخوانی خواستار آن شدند که همه صهیونیست‌ها به صورت جمعی عصر امروز سه شنبه، به مسجد الاقصی یورش ببرند.

قرار است راهپیمایی صهیونیست‌ها به مناسبت سالروز تاسیس رژیم جعلی، عصر امروز سه شنبه از منطقه باب الخلیل( یکی از دروازه‌های قدس قدیم) آغاز و در مقابل باب المغاربه به پایان برسد و صهیونیست‌ها به صورت جمعی به مسجد الاقصی یورش برده و مراسم تلمودی و جشن‌های ویژه خود را در این مسجد مقدس برگزار نمایند.

در همین راستا شهروندان فلسطینی خواستار تجمع همگانی در مسجد الاقصی برای مقابله با هر گونه تلاش صهیونیست‌ها جهت هتک حرمت این مسجد مقدس شدند.

دستور عباس برای توزیع روزنامه‌های چاپ غزه در کرانه باختری
«صخر بسیسو» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور توزیع همه روزنامه‌های چاپ غزه در کرانه باختری را صادر کرده است.

بسیسو در اظهاراتی درباره توافقنامه آشتی و اجازه توزیع روزنامه‌ها در کرانه باختری اظهار داشت: دستور عباس تنها منحصر به توزیع روزنامه القدس در نوار غزه نیست بلکه وی فرمان توزیع همه روزنامه‌های چاپ غزه در کرانه باختری را صادر کرده است.

دولت حماس در غزه نیز روز گذشته دستوری مبنی بر توزیع روزنامه القدس در نوار غزه صادر کرد.

به فرمان هنیه 6 زندانی امنیتی فتح آزاد شدند
سخنگوی وزارت امور داخلی و امنیت ملی غزه اعلام کرد که این وزارتخانه به فرمان «اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت منتخب فلسطین تعدادی از زندانیان امنیتی جنبش فتح را آزاد کرد.

«ایاد البزم» اظهار داشت که 6 تن از زندانیان امنیتی جنبش فتح که احکام قضایی علیه آنها صادر شده بود، آزاد شدند و این آزادی آنها نیز بنا به توصیه کمیته آزادی‌ها در نوار غزه و در راستای اجرای توافقنامه الشاطئ صورت گرفت.

به گفته وی اسامی این 6 نفر عبارت است از: علاء ماجد صیام، سامی جبر النخاله، محمود کمال البحیصی، محمد شحده ابو عمره، عبد العزیز نایف الشرافی و عبد الرحمن خضوره.

مشاور هنیه: نگران اعمال فشار بر عباس برای منصرف شدن از توافق آشتی هستیم
«عیسی النشار» مشاور «اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه اعلام کرد که تنها نگرانی ما مربوط به اعمال فشارهای سیاسی و مالی آمریکا و اسرائیل بر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای منصرف کردن وی از اجرای توافقنامه آشتی است.

وی اظهار داشت که دولت توافق ملی بر اساس مدت زمان قانونی بزودی تشکیل خواهد شد و ظرف چند هفته آینده شاهد اعلام تشکیل دولت خواهیم بود.

النشار افزود: ما منتظر ورود یک هیأت از رام‌ الله برای بررسی اسامی وزرا هستیم که قرار است امروز یا فردا وارد غزه شوند اما به نظر می‌رسد که به دلیل حضور عباس در دوحه سفر این هیأت به غزه نیز به هفته بعد موکول شود.

وی اشاره کرد که اعضای دولت آینده خارج از گروه‌ها و احزاب فلسطینی خواهد بود تا به این ترتیب یک دولت تکنوکرات بدون برنامه سیاسی تشکیل شود و هدف از آن نیز تسهیل امور برای برگزاری انتخابات ظرف مدت 6 ماه از زمان تشکیل دولت است.

النشار درباره پرونده امنیت و دستگاه‌های امنیتی نیز تاکید کرد که دستگاه‌های امنیتی در کرانه باختری و غزه هیچ تغییری نکرده‌اند و تا زمان اجرای توافقات صورت گرفته، به همین منوال باقی خواهند بود و 3 هزار نیرویی که قرار است وارد دستگاه‌های امنیتی غزه شوند، ماموریت‌های مشخصی دارند.

حمله نظامیان صهیونیست به ماهیگیران فلسطینی
نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه تعدادی از قایق های ماهیگیران فلسطینی را در مقابل سواحل منطقه سودانیه واقع در شمال غرب شهر غزه هدف حمله قرار داد.

یک فروند قایق جنگی اسرائیلی به سوی قایق موتوری های ماهیگیران فلسطینی آتش گشود که در پی این جنایت تعدادی از آنها خسارت دیدند.

نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی همواره به صورت عمدی ماهیگیران فلسطینی را آماج اقدامات سرکوبگرانه قرار می دهد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن