دیدبان

تلاش امارات برای برهم زدن توافق ریاض

تلاش امارات برای برهم زدن توافق ریاض

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، احرار الحجاز نوشت: طی هفته‌های گذشته برخی از پایگاه‌های خبری عربی وابسته به دولت امارات یک فایل صوتی از سخنان پادشاه سابق قطر منتشر کردند که در آن وی اعلام می‌کند، قطر همواره باعث آزار عربستان بوده و  پیشبینی می‌کند که رژیم آل‌سعود بیش از 12 سال دیگر نتواند به حکومت خود ادامه دهد.

چندی پیش نیز پایگاه خبری انگلیسی "میدل ایست مانیتور" با انتشار گزارشی توضیح داد که دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی تماس‌های تلفنی امارات با یکی از رهبران سابق جنبش فتح را رصد کرده‌اند که طی آنها سعی می‌شده تا روابط میان حماس و قطر تخریب شود.

همچنین این پایگاه اعلام کرده است که سرویس‌های امنیتی عربستان تعدادی تماس تلفنی را رصد کرده اند که به موجب آن  دفتر "شیخ محمد بن زاید" ولی عهد ابوظبی از "محمد دحلان" درخواست شده است تا با استفاده از برخی رسانه‌های اماراتی، اطلاعاتی را جهت تخریب روابط دوحه و ریاض و همچنین به شکست کشاندن آشتی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس، منتشر کند.

این درحالی است که چندی پیش عربستان سعودی به ابوظبی هشدار داده بود که از رسانه‌های خود برای اختلاف افکنی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس استفاده نکند زیرا این امر برخلاف توافق ریاض است.

عربستان، امارات و بحرین دو ماه گذشته در اعتراض به حمایت مالی و سیاسی قطر از اخوان المسلمین مصر سفرای خود را از دوحه خارج کرده بودند. این سه کشور با انتشار بیانیه‌ای هدف از خروج سفرای این سه کشور از قطر را اتخاذ اقدام مناسب برای حمایت از امنیت و ثباتشان اعلام کرده بودند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن