دیدبان

نظر اکرمی درباره مذاکرات هسته ای

نظر اکرمی درباره مذاکرات هسته ای

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به برخی انتقادهای صورت گرفته از توافق‌نامه ژنو گفت: اولا که هنوز چیزی به عنوان توافق روی کاغذ که به امضای طرفین برسد صورت نگرفته است و صرفا در حد مذاکرات شفاهی است و طرفین قصد دارند در اردیبهشت ماه بند بند توافقات را بنویسند و جلو بروند بنابراین درست نیست درباره توافقی که هنوز نهایی نشده دلواپسی صورت گیرد.
وی افزود: قضاوت قبل از قطعی شدن موضوع نادرست است.مذاکره را آمریکایی‌ها خواسته‌اند و آنها از طریق عمان به پای میز مذاکره آمدند و وارد صحنه شدند و از سویی نیز مسئولین جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفتند اصل مذاکره را دنبال کنند منتها رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند من خوشبین نیستم آقای روحانی هم گفته‌اند من بدبین نیستم و رهبری هم اجازه مذاکرات را داده‌اند و فرموده است اگر روزی هم به نتیجه نرسیدیم برای ما یک تجربه می‌شود و دنیا می‌فهمد که نیت جمهوری اسلامی ایران خیر بوده است.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه معتقد به مذاکره برد _ برد هستیم و حتی اگر طرف مقابل کارشکنی کند ما بدهکار دنیا نخواهیم بود و طرف‌های ما بدهکار خواهند شد، تصریح کرد: اگر مذاکرات نبوده چه بسا تحریم ‌ها تشدید می‌شد و وضعیت بدتر از وضع کنونی بود. هم‌اکنون مقامات سیاست خارجی اروپا با کشورمان رفت‌و‌آمد می‌کنند و برخی ممنوعیت‌ها نیز تقریبا شکسته شده و همه اینها نوید شل شدن تحریم‌هاست که ان‌شالله به زودی نیز این تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان از بین برود.
اکرمی اظهار داشت: این کشور رهبر و شورای عالی امنیت ملی دارد که سران سه قوه هم در این شورا هستند، ما یقین داریم که دکتر روحانی بدون رضایت مقام معظم رهبری و تصمیم‌گیری در شواری عالی امنیت ملی هرگز به تنهایی و شخصه در این زمینه تصمیم نخواهد گرفت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن