دیدبان

السیسی: اخوان‌ را حذف می‌کنم

السیسی: اخوان‌ را حذف می‌کنم

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز نوشت: «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع سابق و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر مدعی شد که تاکنون دو مرتبه به جان وی سوءقصد شده است.

وی همچنین گروه «اخوان المسلمین» را به اقدامات تروریستی متهم کرد و گفت در صورتی که در انتخابات به پیروزی برسد، جایی برای ادامه فعالیت این گروه در عرصه سیاسی مصر نخواهد بود.

سیسی که بعد از اعتراضات جریان «تمرد» و برکناری «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مصر، به شخصیت اول در این کشور بدل شده، در مصاحبه تلویزیونی‌ای که دوشنبه شب پخش شد، مدعی شد که به خاطر تهدیدهایی که علیه مصر وجود داشته، وارد عرصه انتخابات شده است.

زمزمه نامزدی سیسی در انتخابات مصر از همان اولین روزهای تشکیل دولت موقت در این کشور وجود داشت و وی با وجود تکذیب‌های مکرر نهایتا ماه گذشته رسما اعلام کرد در انتخابات شرکت می‌کند.

وی در مصاحبه روز دوشنبه خود با تلویزیون مصر، در مورد این تغییر موضع، گفت: «تهدیدهایی از داخل و خارج علیه کشور وجود داشت. من نمی‌توانستم مردم را تنها بگذارم.»

انتخابات ریاست‌جمهوری مصر با شرکت تنها دو نامزد روزهای 5 و 6 خرداد برگزار می‌شود و تصور غالب این است که وی پیروز قطعی انتخابات خواهد بود.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن