دیدبان

پاسخ کوبنده امام خمینی(ره) به ادعای مشاور روحانی

پاسخ کوبنده امام خمینی(ره) به ادعای مشاور روحانی

دیدبان: متأسفانه دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و در جمع یهودیان شیراز نسبت به بازگشت نشان شیر و خورشید ابراز علاقه کرد و با توجیهات خاص خود ادعاهایی را مطرح کرده است که با سکوت مسوولان دولتی و انتقاد مردم انقلابی همراه بوده است.
 یونسی درباره نماد شیر خورشید گفت: عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست.

یونسی در ادامه اظهارات عجیبش ادامه داد: شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود.

وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد که "اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم."

اگرچه هیچ یک از مقام‌های مسوول دولتی درباره این اظهارات شاذ و غیر مربوط توضیحی ارائه نداده‌اند و عملا با سکوت خود به دنبال گذشتن از کنار این تناقض آشکار با اصول انقلابی هستند، اما مردم انقلابی نسبت به ان واکنش نشان داده و خواهند دادند.

از سوی دیگر، امام خمینی (ره) نیز به زعم یونسی جزو آن عده‌ای بوده‌اند که نماد شیر و خورشید را یک نماد سلطنتی می‌دانستند و بر اساس همین ایشان 36 سال پیش در تاریخ 57/12/10 در مدرسه فیضیه قم و در جواب به افرادی که خواهان ماندگاری نمادهای سلطنتی در کشور هستند، می‌فرمایند: "ما مبارزۀ با فساد را با دایرۀ امر به معروف و نهی از منکر که یک وزارتخانۀ مستقل بدون پیوستگی به دولت، با یک همچو وزارتخانه‏‌ای که تأسیس خواهد شد ان‏شاءاللّه‏ مبارزۀ با فساد می‏‌کنیم؛ فحشا را قطع می‏‌کنیم؛ مطبوعات را اصلاح می‏‌کنیم؛ رادیو را اصلاح می‏‌کنیم؛ تلویزیون را اصلاح می‌کنیم؛ سینماها را اصلاح می‏‌کنیم. تمام اینها به فرم اسلام باید باشد. تبلیغات، تبلیغات اسلامی، وزارتخانه‌‏ها، وزارتخانه‏‌های اسلامی، احکام، احکام اسلام. حدود اسلام را جاری می‏‌کنیم؛ خوف از اینکه غرب نمی‌‏پسندد نمی‏‌کنیم.

غرب ما را خوار کرد؛ غرب روحیات ما را از بین برد. ما را غربزده کردند؛ ما این غربزدگی را می‏‌زداییم. ما با ملت ایران، با همراهی ملت ایران، با پشتیبانی ملت ایران، تمام آثار غرب را ـ تمام آثار فاسده، نه آثاری که تمدن است ـ تمام اخلاق فاسدۀ غربی را، تمام نَغَمات باطلۀ غربی را خواهیم زدایید. ما یک «مملکتِ محمدی» ایجاد می‏‌کنیم. بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرم‌های ایران نباید آرم‌های شاهنشاهی باشد؛ باید آرم‌های اسلامی باشد. از همۀ وزارتخانه‌‏ها، از همۀ ادارات، باید این "شیر و خورشید" منحوس قطع بشود؛ عَلَم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد."

منبع: مشرق

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن