دیدبان

یک انتصاب فامیلی دیگر در دولت اعتدال!

یک انتصاب فامیلی دیگر در دولت اعتدال!

به گزارش دیدبان ، پارس نوشت:

در ادامه انتصابات فامیلی در دولت یازدهم، از بستگان علی اکبر ناطق نوری فرد جدیدی وارد دولت شد.
در ادامه انتصابات فامیلی در نهاد ریاست جمهوری، وزارت علوم و سایر دستگاههای دولتی که از اقوام نزدیک حسن روحانی و ومسوولین ارشد دولت یازدهم هستند بستگان علی اکبر ناطق نوری، فرد جدیدی را وارد دولت کردند.
بعد از سفر ناکام محمدجوادظریف به قم و ناتوانی وی در اقناع مراجع و علما نسبت به توافقنامه هسته ای ژنو، برخی مشاورین دولت یازدهم حمید ناطق نوری برادرزاده علی اکبر ناطق نوری را برای ارتباط این وزارتخانه با مراجع و علمای قم، معرفی کرده اند.
حمید ناطق نوری فرزند احمد ناطق نوری نماینده پیشین نور و محمودآباد و برادرزاده علی اکبر ناطق نوری است. وی ارتباطاتی با برخی علمای قم دارد. در جریان انتخاب استاندار مازندران، احمد ناطق نوری اصرار فراوانی بر انتصاب وی داشت که این اصرار و پیشنهاد، مورد قبول تیم رحمانی فضلی، حسین مرعشی و اسحاق جهانگیری قرار نگرفت.
بر اساس گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ، حمیدرضا ناطق نوری ۴۵ ساله، دکترای حقوق دارد و چندی پیش یک دانشگاه غیرانتفاعی تاسیس کرد و در حال حاضر مدیر مؤسسه عالی غیرانتفاعی « محدث نوری» است.
دولت یازدهم تلاش دارد از بین علی اکبر ناطق نوری، علی لاریجانی و محمدرضا عارف یکی را به عنوان ریاست مجلس دهم، معرفی کند که حسن روحانی بیشتر به ناطق نوری تمایل دارد.
لازم به ذکر است پیش از این نیز از خانواده ناطق نوری، انتصاباتی در دولت تدبیر و امید، صورت گرفته بود. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی یکی از باجناق های علی اکبر ناطق نوری است. یکی از نمایندگان مجلس در روزهای رای اعتماد به وزرا به این موضوع اشاره کرد و آخوندی را سهم ناطق نوری در دولت روحانی خوانده بود.
آخوندی در سال ۱۳۶۱، معاونت سیاسی وزیر وقت کشور ناطق نوری را عهده دار بود و در دولت دوم هاشمی رفسنجانی نیز به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی فعالیت کرده است.
دومین نفر از نزدیکان ناطق نوری، سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی است که از سوی روحانی به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شده است. وی نیز همانند آخوندی باجناق ناطق نوری است. شهیدی محلاتی، مسئول کمیته روحانیون ستاد انتخاباتی روحانی و مشاور وی در امور روحانیت بود.
احمد ناطق نوری نماینده سابق نور و محمودآباد برادر علی اکبر ناطق نوری نیز در حال حاضر مشاور عالی وزیر نفت است. وی در مورد برخی انتصابات و قراردادها در وزارت نفت، نظرات خود را به وزیر نفت اعلام می کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن