دیدبان

زیباکلام: دوره خوئینی‌ها گذشته است

زیباکلام: دوره خوئینی‌ها گذشته است

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان، این تحلیل را صادق زیباکلام عنوان کرد و تصریح نمود برخی چهره‌های سیاسی نظیر موسوی خوئینی‌ها وزن خیلی زیادی ندارند. وی در مصاحبه با آریا افزود: در شرایط فعلی بنده معتقدم فردی مثل آقای خاتمی بسیار تاثیرگذارتر از آقای موسوی خوئینی‌ و علی مطهری بسیار تعیین‌کننده‌تر از آقای خوئینی‌هاست در واقع این دو در یک مقطعی کاربرد داشته‌اند و وزنه سیاسی بوده‌اند اما مشکل اساسی این تیپ افراد این است که نتوانستند سوار قطار دموکراسی‌خواهی شوند که در دوران اصلاحات به راه افتاد و از این قطار جا ماندند.
وی ادامه داد: آینده در گرو جریان دموکراسی‌خواهی است. بنابراین چهره‌ها و شخصیت‌هایی می‌توانند تعیین‌کننده باشند و البته تعیین‌کننده هستند که واقعا در این جریان قرار گرفته باشند و با گفتمان دموکراسی‌خواهی همسو و همراه شده باشند. به طور حتم در مقطعی که موسوی خوئینی‌ها و محتشمی‌پور وزنه سیاسی بودند خاتمی و سیدحسن خمینی مطرح نبودند اما واقعیت این است که از آن زمان عبور کرده‌ایم.زیباکلام گفت: در شرایط امروز بنده معتقدم فردی چون ناطق نوری برای جریان اصلاح‌طلب خیلی مهم‌تر از موسوی خوئینی‌هاست چرا که بعد از انتخابات ۲۲خرداد ۸۸ فاصله ناطق نوری از اصولگرایان، دشمنان توسعه سیاسی و دموکراسی‌خواهی خیلی بیشتر شده است و به همان میزان به جریان دموکراسی‌خواهی نزدیک شده است.
وی نقش افرادی چون ناطق نوری و علی مطهری را در انتخابات اسفند ۹۴ مهم خواند و گفت: افرادی چون محتشمی‌پور، موسوی خوئینی‌ها، علیرضا علوی‌تبار و چپ سابق یعنی روحانیون مبارز و دفتر تحکیم وحدت متاسفانه نتوانستند با جریان دموکراسی‌خواهی که به راه افتاد همسو و هم‌جهت شوند و برای آن تلاشی کنند.زیباکلام تاکید کرد: عامل تعیین‌کننده در انتخابات برچسبی مثل اصلاح‌طلب، چپ، دفتر تحکیم وحدت، اصولگرا و کارگزاران نیست، بلکه مهم این است که در گفتمان دموکراسی‌خواهی افراد چه نقشی داشته‌اند.یادآور می‌شود زیباکلام در فیلم تبلیغاتی حسن روحانی که در ایام تبلیغات انتخاباتی پخش شد، حضور داشت اما بعدها ضمن فاصله‌گذاری با روحانی گفت که او به شکل تصادفی انتخاب شده است. زیباکلام قبلا این را هم گفته که کسانی چون هاشمی و دیگران به کار دوره‌گذار می‌آیند و پس از آن می‌شود از آنان عبور کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن