دیدبان

پیروزی مهم برای بشار اسد

پیروزی مهم برای بشار اسد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، هفته نامه "اشپیگل" در گزارشی به توافق اخیر دولت سوریه و گروه‌های مسلح سوری برای آتش بس در شهر حمص و عقب نشینی این نیروها از این شهر سوریه که مدت زیادی تحت تسلط شورشیان بود خبر داده و نوشت: در درگیری‌های سوریه نیروهای اسد یک پیروزی مهم را به دست آوردند و ظاهرا کنترل شهر حمص را در دست گرفته و شورشیان در حال عقب نشینی از آن هستند.

اشپیگل در ادامه نوشت: عقب نشینی نشینی شورشیان از شهر حمص که مدتها در آن درگیری های سختی رخ داده بود یک موفقیت مهم برای اسد محسوب می شود. اسد می‌خواهد در یک ماه آینده و در جریان درگیری های داخلی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و تایید شود. در چنین شرایطی قلعه مستحکم سابق شورشیان مسلح سوری (شهر حمص) حالا ظاهرا تقریبا کاملا در دست دولت سوریه است.

به گزارش "اشپیگل" دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که بعد از عقب نشینی شورشیان سوری از شهر حمص باید نیروهای بشار اسد کنترل کامل این منطقه را دوباره در دست بگیرند. دولت سوریه و گروه های مسلح سوری توافقنامه آتش بس و حل و فصل مشکل حمص را امضا کردند.

بر اساس یکی از بندهای این توافق افراد مسلح با در اختیار داشتن سلاح خود از حمص خارج شده و به تلبیسه در حومه شمالی این شهر می روند. بیش از دو سال بود که این شهر در محاصره شورشیان قرار داشت

.
اشپیگل در بخش دیگری از این مطلب نوشت: توافق بر سر شهر حمص، سومین شهر بزرگ سوریه، پیامد یک زنجیره موفقیت های نظامی بشار اسد در حاشیه پایتخت این کشور(دمشق) رخ داد.

اگر این توافق اجرایی شود و احزاب به آن پایبند باشند، نظام اسد کنترل نوار استراتژیک مهم لاذقیه در شمال غربی تا دمشق را بر عهده می گیرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن