دیدبان

گشت ارشاد سراغ افراد بی‌فرهنگ میرود

گشت ارشاد سراغ افراد بی‌فرهنگ میرود

به گزارش دیدبان به نقل از مشرق، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز یکشنبه در همایش تجلیل از معلم و گرامیداشت هفته آموزش در جمع خبرنگاران افزود: این که گفته می شود نوسانات قیمت خودرو به دلیل توقف شماره گذاری از سوی نیروی انتظامی است، صحت ندارد چرا که خودروسازان به روند افزایشی تولیدی اعتراف کرده اند.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی در چارچوب وظایف خود عمل کرده و خودروهایی که چارچوب قانون را رعایت نکنند، متوقف خواهد کرد.
وی در مورد ترورهای انجام شده در استان سیستان و بلوچستان گفت: هر ترور و قتلی را که اتفاق بیفتد، دنبال خواهیم کرد و تا کشف مساله کار را ادامه می دهیم.
وی گفت: از سال گذشته اعضای یک گروهک که امتدادگر ریگی بوده مزاحمت هایی را در مناطق جنوبی استان ایجاد و دست به ترورهایی زده اند.
فرمانده ناجا با اشاره به تعرض به معلمان و کارمندان توسط این گروهک در پوشش اهل سنت گفت: دولت بارها اعلام کرده که هیچ گونه تبعیض مذهبی و استخدامی در این استان وجود ندارد و مردم منطقه نیز از وضعیت به وجود آمده در استان سیستان و بلوچستان خشنود نیستند.

** ناامنی پیشرفت را متوقف می کند
سردار احمدی مقدم افزود: سایه ناامنی، باعث توقف پیشرفت می شود، بر این اساس در نیروی انتظامی بدنبال مبارزه با باندهای مواد مخدر و تروریسم هستیم، و با تشدید انسداد مرزها، شاهد تحولات اساسی در سیستان وبلوچستان خواهیم بود.

** گشت ارشاد به سراغ افراد بی فرهنگ می رود
وی در مورد انتقاد رییس جمهوری نسبت به عملکرد گشت ارشاد در برخورد با اهالی فرهنگ گفت: گشت ارشاد فقط به سراغ افراد بی فرهنگ می رود و این موضوع ارتباطی به اهل فرهنگ ندارد.
فرمانده نیروی انتظامی در مورد علت افزایش جرایم گفت: سارقان خرد و توزیع کنندگان مواد مخدر از مهمترین گروه مجرمان به شمار می روند که به منظور کسب درآمد یا مصرف مواد اقدام به جرم می کنند.
وی با بیان اینکه افزایش جرم اعم از سرقت و توزیع مواد مخدر دلایل زیادی دارد، گفت: افزایش این جرایم با نوسانات اقتصادی ارتباط بیشتری دارد. همانگونه که با اجرای طرح هدفمندسازی شاهد افزایش این جرایم بوده ایم.
سردار احمدی مقدم ادامه داد: بخشی از این افزایش به اصلاح نظام آماری بازمی گردد به این دلیل که آمار یا ثبت یا منتقل نمی شود، اما در دو سال اخیر شاهد درصدی از افزایش سرقت بوده ایم اما در سایر جرایم ثبات یا کاهش داشته ایم.
وی اولویت امسال را برخورد با سرقت عنوان کرد و گفت: قرارگاه هایی نیز به این منظور تشکیل شده و آگاهی در شگردهای خود، اصلاحی خواهد داشت. همچنین با همکاری قوه قضاییه با مجرمان سابقه دار با تشدید احکام قضایی که جنبه بازدارندگی دارد برخورد خواهیم کرد.
سردار احمدی مقدم افزود: با دادستانی کل کشور نیز همکاری داشته تا به مرور وضعیت موجود بهتر شود، هر چند در ماه های اخیر و همچنین ماه های پایانی سال شاهد رکود جرایم بوده ایم.
وی با اشاره به افزایش 12 درصدی کشف سرقت در سال جاری گفت: برخورد با مال خرها و سارقان بیشتر می شود تا در پایان سال شاهد کاهش سرقت ها باشیم.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین در مورد برخورد با فروش و توزیع قرص های لاغری و غیرمجاز افزود: برخورد با فروش این نوع قرص ها برعهده وزارت بهداشت است و باید نظارت کافی را داشته باشد.
سردار احمدی مقدم گفت: البته نیروی انتظامی در حمایت از وزارت بهداشت می تواند با توزیع داروهای قاچاق، غیرمجاز و تقلبی برخورد کند اما وظیفه نیروی انتظامی برخورد مستقیم با توزیع کنندگان موادمخدر است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن