دیدبان

درخواست ضدروسی دبیرکا ناتو از اعضا

درخواست ضدروسی دبیرکا ناتو از اعضا

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، "آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، از متحدان اروپایی خود خواست به صورت قدرتمندتر علیه تهدیدات روسیه خود را آماده کنند. آنچه که در اوکراین اتفاق افتاده است باید یک اعلام بیداری برای اروپا باشد.
وی همچنین از متحدان خود این درخواست را کرد که هزینه‌های دفاعی خود را همچنان کاهش ندهید، این روند را تغییر دهید و مرحله به مرحله پول بیشتری را در زمینه دفاعی سرمایه گذاری کنید.
راسموسن دلیل این درخواست خود را این گونه عنوان کرد که روسیه هزینه‌های دفاعی خود را ۳۰ درصد افزایش داده است، در حالی که برخی متحدان اروپایی ما هزینه‌های دفاعی خود را ۴۰ درصد کاهش داده‌اند.
وی در ضمن به این مسئله تاکید کرد که روسیه در حال حاضر بیشتر مانند یک رقیب و مخالف با ما رفتار می‌کند تا یک شریک. الحاق کریمه به روسیه یک نقطه درگرگونی در تاریخچه اروپاست که ناتو باید به آن واکنش نشان دهد.
راسموسن در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که در مسئله اوکراین هیچ گزینه نظامی مد نظر ناتو نیست. اگر روسیه همچنان به روند ناپایداری اوکراین ادامه دهد این یک خطای تاریخی با عواقب سخت برای مناسبات با غرب است.
وی ضمن هشدار به روسیه درباره اقدامات تحریک آمیز همچنین تصریح کرد که مسکو نمی‌تواند کوچکترین تردیدی نسبت به این مسئله داشته باشد که ما یک حمله روی یک کشور عضو را به عنوان حمله‌ای روی همه این ائتلاف نظامی بررسی می‌کنیم.
دبیر کل ناتو همچنین از تصمیمات دفاعی و بازدارندگی ناتو برای کشورهایی مانند استونی، نظارت هوایی گسترده در حوزه بالکان و حضور نیروی دریایی بیشتر در دریای بالتیک خبر داده و تصریح کرد که ما به دیده شدن بیشتر ناتو در قلمرو خود نیاز داریم. تعهدات ۱۹۹۷ ناتو به روسیه مبنی بر اینکه این ائتلاف نظامی نیرو و ادوات نظامی خود را به کشورهای عضو جدید منتقل نمی‌کند، دردوران تغییر شرایط تهدیدآمیز دیگر اعتبار ندارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن