دیدبان

پرستویی :شناسنامه جانبازان را پاره کنید

پرستویی :شناسنامه جانبازان را پاره کنید

به گزارش دیدبان به نقل از صراط ، "پرویز پرستویی" بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در پاسخ به این سوال که چرا او مرتب خودش را در نقش حاج کاظم تکرار می‌کند ، گفت: اولین فیلم سینمایی من که هرگز دیده نشد، " چنگال" بود که داستانی معاصر از یکی از نویسندگان ایرانی را اقتباس کرده بود و کار " اسی نیک نژاد" بود، فیلم خیلی خوبی بود که اکران آن با پیروزی انقلاب اسلامی مواجه شد و پرونده‌اش بسته شد.
وی افزود: ولی اولین فیلمی که دیده شد " دیار عاشقان" بود که درآن نقش یک پاسدار را بازی کردم و درهمان سال اکران، از ما تقدیرشد، همان موقع یک مصاحبه کردم در این راستا که من اصلاً قرار نیست پاستوریزه شوم، نه اینکه بگویم من فقط یک بازیگرم، من هم اعتقادات خودم را دارم و مطلب دیگر اینکه قرار نیست همیشه این نقش ها را بازی کنم.
پرستویی تصریح کرد: فکر می‌کنم در دنیای بازیگری به اندازه همه آدم‌هایی که روی کره‌ی زمین زندگی می‌کنند نقش وجود دارد، حال اینکه چه‌قدر از آن‌ها نوشته شده و یا اینکه چه‌قدر از آن‌ها به نگارش درآمده بحث دیگری است.
بازیگر فیلم سینمایی " آژانس شیشه‌ای" افزود: شاید کم کار کردن من باعث شده که بیشتر، آثار جنگی ام به چشم آید.
پرستویی اظهار داشت:خیلی در آثار جنگی ظاهر نشدم و بیشتر نقش آفرینی درآثاری دیگر و با ژانرهایی متفاوت داشته‌ام.
وی با اشاره به نقش و کاراکتر" حاج کاظم" تصریح کرد: خیلی‌ کاراکترهایی شبیه "حاج کاظم" را بازی نکرده‌ام، بارها این مطلب را گفته‌ام و بازهم می‌گویم که به عنوان یک بازیگر بیشترین سناریو را در طول سال می‌خوانم و پرکارترین هنرپیشه بی‌کار هستم.
پرستویی افزود:واقعیت این است که درتمامی آن سناریوهایی که می‌خوانم به عنوان مثال می‌بینم که "حاج کاظم"،" آژانس شیشه‌ای" خیلی بهتر از سناریوهای که خوانده‌ام، است و حتی "به نام پدر" که در دوران و مقطع خود ساخته شد آن‌ها را ترجیح می‌دهم، نه اینکه غم نان داشته باشم و ازاین کلمه غم نان خیلی بدم می‌آید.
وی ادامه داد: من نان را جور دیگری در می‌آورم و به خاطر نان به سینما نیامده ام، ولی موضوع این است و بارها در جمع مطبوعاتی هم گفته شده که کلیشه شده‌اید و من گفته‌ام اگر کلیشه شدن به این معناست، خوب چه اشکالی دارد؟شما بیایید شناسنامه همه جانبازانی که مانده‌اند را باطل کنید تا دیگر نقش آن‌ها را بازی نکنیم.
 هیچ منتی برسر جانبازان نیست
پرستویی افزود: ما هیچ منتی بر سر آن جانبازان نداریم که در واقع بخواهیم از آن‌ها تعریف و تمجید کنیم، صادقانه می‌گویم من با ترکیب شدن به این آدم‌ها، خودم را پیدا می‌کنم.
بازیگر فیلم سینمایی " موج مرده" تصریح کرد: ما هنوز در سینمای خودمان نتوانستیم با یکدیگر کنار بیاییم و به یک تعامل برسیم، گفتیم دولت یازدهم دولت تدبیر و امید است و سینمای خوبی را خواهیم داشت ولی همه شاهد آن اتفاقات بد درجشنواره فجر امسال بودیم و خیلی از پیشکسوتان سینما چون " داریوش مهرجویی"،"مسعو کیمیایی" و" کیومرث پوراحمد" رنجیدند چرا؟ آن‌ها پیشکسوتان ما هستند و بارها گفته‌ایم که احترام آن‌ها واجب است و همانطور که شما مطرح کردید من دارم خودم را تکرار می‌کنم، من هم به شما می‌گویم که نقش جدیدی دهید تا خودم را تکرار نکنم.
پرستویی خاطرنشان کرد: اما نقش جدیدی وجود ندارد و من هم اگر در این کار آمدم برای اینکه کسب تجربه کرده و خودم را پیدا کنم که در کنار آن و به دنبال بازتاب و انعکاس مخاطب هم توانسته با آن ارتباط برقرار کند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟