دیدبان

صفار هرندی: «من روحانی هستم» را بیش از یکبار ببینید

صفار هرندی: «من روحانی هستم» را بیش از یکبار ببینید

به گزارش دیدبان به نقل از بسیج پرس ، محمد حسین صفار هرندی مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران در گردهمایی عقیدتی سیاسی پاسداران سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ که به مناسبت گرامیداشت شهادت شهید مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه برگزار شد گفت: موضوعی که شهید مطهری در زمان خودش با آن مواجه بود جنگ با التقاط بود که موضوع امروز ما هم است.

وی گفت: انگیزه کسانی که به دنبال افزودن به دین از جانب خود یا مکاتب موازی ای که در کنار اسلام مطرح شد این بود که کمبودهای اسلام به زعم خود را از آن طریق جبران کنند. برداشت آنان این بود که اسلام به تنهایی توانایی ندارد و باید به آن افزودنی هایی را اضافه کنند که البته افزودنی های غیر مجاز بود.

صفار هرندی با بیان اینکه توحید را نمی شود تجزیه کرد و بخشی از آن را از یک جا و بخش دیگر را از جایی دیگر کسب کرد اظهار داشت: توحید روح مسلمانی و در تمام ادیان الهی مشترک است. استاد مطهری متوجه شد که افرادی برداشت شان این است که اسلام کفایت برای اداره امور را ندارد و باید از جاهای دیگر وام بگیرد. مشهورترین این افراد در آن زمان مجاهدین خلق یا همان منافقین بودند که از همان ابتدا با شرک خفی شروع کردند و کم کم دست شان رو شد.

** شهید مطهری با آلودگی های فکری مبارزه کرد

وی با اشاره به اینکه در همان روزگار و حتی قبل از آن هم بودند افرادی که شاید از سر خیرخواهی تلاش می کردند مباحث اسلامی را به اندیشه های سوسیالیستی گره بزند که البته دارای ریشه مستحکمی در اسلام نبودند اظهار داشت: دکتر شریعتی یکی از همین افراد است. استاد مطهری در ارتباط با کتاب "حسین وارث آدم" دکتر شریعتی می گوید این کتاب یک روضه مفصل مارکسیستی از امام حسین (ع) است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم گفت: حال شما تصور کنید در آن فضا، دانشجوی مسلمانی که دانشگاه رفته است با آن روحیه الگوپذیری خود نگاه می کرد و می دید که آن هایی که تریبون دار هستند اکثرا از مارکسیست ها و افرادی هستند که اندیشه های سوسیالیستی را تبلیغ می کنند و در این بین مرحوم مطهری وارد میدان شد و وظیفه خود دانست که با این آلودگی های فکری مبارزه کند و در نهایت نیز در این راه شهید شد.

وی با بیان اینکه شامه شهید مطهری قوی تر بود و خطر را زودتر از دیگران متوجه می شد تاکید کرد: به استاد مطهری به دلیل همین روحیه انگ های بسیاری زدند. در همان دوران که برخی از بزرگان در ارتباط با سازمان منافقین دچار خوش خیالی شده بودند مرحوم استاد مطهری در ارتباط با خطر منافقین بارها گوشزد کرده بود. بزرگانی از جبهه جهاد و مبارزه تا چند سال پس از روشن شدن وضعیت منافقین برای امام و مرحوم مطهری، از منافقین حمایت می کردند. قصد من خورده گرفتن به بزرگان نیست اما آقای هاشمی رفسنجانی با تمام تیزی و شامه قوی تا سال 54 که جریان سازمان منافقین ماهیت خود را با کشتن اعضا نشان داد از آن ها حمایت می کرد و از سهم امام به آن ها پول می داد.

** توصیه می کنم "من روحانی هستم" را بیش از یک بار ببینید

صفار هرندی در ادامه با اشاره به انتشار مستند من روحانی هستم خاطرنشان کرد: من متعجب مانده ام که چرا سی دی ای که اخیرا پخش شده است اینقدر مورد حساسیت فوق العاده دوستان رئیس جمهور واقع شده است و این افراد دائم در ارتباط با این فیلم موضع می گیرند.

وی که در جمع پاسداران سپاه تهران بزرگ سخن می گفت تاکید کرد: توصیه می کنم این فیلم را ببینید و بیش از یک بار هم ببینید. خدا را شاهد می گیرم وقتی برای اولین بار این سی دی را دیدم، متعجب بودم که چرا برخی با این مستند و توزیع و نمایش آن مخالفت می کنند، در حالی که در این سی دی تقریبا برای انسان جا می افتد که آقای روحانی از زیر بوته عمل نیامده و در کوران انقلاب آب دیده و ورزیده شده است. این انسان از سال 56 در راه دفاع از امام پای کار آمده و به نوعی موسس به کار بردن لفظ امام با تاسی از سوره برقه برای امام خمینی (ره) است.

صفار هرندی با بیان اینکه در این فیلم مجموعه ای از واقعیت هایی که در ارتباط با آقای روحانی است مطرح شده گفت: در قسمتی از این مستند به نقش آقای روحانی و سخنرانی وی در اجتماع مردم تهران برای برچیدن غائله 18 تیر اشاره می کند و این در حالی است که بسیاری از برزگان آن زمان از رئیس جمهور تا دیگران آماده ایراد سخنرانی در آن برهه نشدند. در ارتباط با قضیه مک فارلین نیز در این فیلم استناد می شود به آقای هاشمی؛

** برخی خوشحال می شدند اگر نام این مستند "من روحانی نیستم" بود

وی ادامه داد: الآن که این سی دی منتشر شده پی اش افتاده اند که این سی دی اهانت به رئیس جمهور است؛ کدام اهانت؟! آیا اینکه گفته می شود آقای روحانی در آن دوران از انقلاب و امام دفاع کرد یا اینکه بیان می شود وی در ارتباط با انحراف غائله 18 تیر مقاومت کرد اهانت به رئیس جمهور است؟ بنده گفته ام کسانی که این تعرض را دارند خوشحال می شدند اگر نام این سی دی "من روحانی نیستم" بود و معنای این حرف آن است که این روحانی دیگر آن روحانی ای که مدافع انقلاب و اسلام و امام است نیست و تغییر کرده است.

** یعنی چه که آقای روحانی می گوید ما در جایگاهی نیستیم که دیگران را ارشاد کنیم؟!

وی با بیان اینکه کار اصلی نظام اسلامی ارشاد است گفت: من از آقای روحانی به عنوان یک روحانی که فضل دارد و با سواد هم است گله دارم؛ یعنی چه این حرف که ما در جایگاهی نیستیم که دیگران را ارشاد کنیم. این چه حرفی است؟ شما عمری مرشد بودید.

صفار هرندی گفت: یک روزی آقای مهاجرانی آمد و گفت اگر به من باشد نام این وزارت خانه را می گذاشتم وزارت فرهنگ، ارشاد کار ما نیست. او آنقدر بی بوته بود که در خود توان این کار را نمی دید و باید کار را به کسانی می سپرد که اهل ارشاد باشند. متاسفانه آقای احمدی نژاد نیز در این اواخر به دنبال وزارت فرهنگ و هنر بود و می گفت ارشاد یعنی چه؟!

وی با بیان اینکه کسانی که به دین حداقلی روی می آورند یک احساس حقارتی در برابر موج مهاجم طرف مقابل دارند خاطرنشان کرد: ما با پیشرفت های خود به خصوص در عرصه تفکر دیگران را تحقیر و کوچک کردیم.

در پایان این جلسه دقایقی نیز به پرسش و پاسخ در ارتباط با انتخابات آینده خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و نقش احزاب در آن و سیاست خارجه دولت یازدهم پرداخته شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن