دیدبان

فروش کتاب خواننده هتاک به امام هادی(ع) در نمایشگاه کتاب

فروش کتاب خواننده هتاک به امام هادی(ع) در نمایشگاه کتاب

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری ها،همایون امیرزاده رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران نیز آماری را اعلام کرد که براساس آن نشان می‌دهد 23 مورد تخلف نمایشگاهی پیش از آغاز نمایشگاه احصاء شده بود، اما طی این سه روز 80 گزارش به کمیته واصل شده، ولی تنها در 5 مورد شاهد تعطیلی یک روزه غرفه‌ها خواهیم بود که مربوط به بخش دانشگاهی است.

- فروش اشعار و کتاب‌های شاهین نجفی خواننده هتاک به امام هادی(ع) در یکی از غرفه‌های نمایشگاه ادامه دارد. این خواننده در جریان فتنه ۸۸ چندین بار بازداشت شده بود و حلقه‌های ادبی زیرزمینی با گرایش ابتذال ادبی را شکل داده است.

- فروش پنهانی کتابی که به رزمندگان اسلام در دفاع مقدس توهین کرده بود و توسط عوامل اجرایی نمایشگاه کتاب جمع آوری شده بود همچنان در غرفه نشر ققنوس ادامه دارد. این کتاب به صورت زیرمیزی فروخته می شود.

- حضور اتحادیه ناشران افغانستان در بخش بین الملل نمایشگاه تهران به عنوان مهمان ویژه باعث استقبال شدید افغانی های مقیم تهران از این بخش شده است.

- حضور برخی غرفه داران زن با پوشش نامناسب در حد مانکن و برخی مردان با کراوات در نمایشگاه کتاب جلب توجه می کند.

-  کتابی که اخیر توسط نویسنده اش در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر شده است اخیر توسط ناشر برگزیده نمایشگاه کتاب به اداره کتاب وزارت ارشاد ارسال شده بود. این داستان‌نویس بعد از اینکه انتشار کتابش در چند مرحله از سوی ممیزان اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوع‌الچاپ اعلام شد آن را در صفحه فیسبوکش منتشر کرد.

محمد مطلق نویسنده رمان «در سرزمین نسترن‌های سفید» که به تازگی این رمان را به دلیل مجوز نگرفتن از اداره کتاب وزارت ارشاد در فیس‌بوک منتشر کرده است، روز جمعه درباره این تصمیم خود اظهار کرد: کار نگارش رمان «در سرزمین‌ نسترن‌های سفید» سال 1389 به پایان رسید و از طرف نشر آموت برای گرفتن مجوز نشر به اداره کتاب فرستاده شد، اما متأسفانه اداره کتاب تنها با یک پیامک به ما اعلام کردند که کار قابل چاپ و انتشار نیست.

این اولین مورد از انتشارکتاب در فضای مجازی است که رسانه ای می شود و باید دید واکنش مسئولان وزارت ارشاد به این انتشار کتاب بدون مجوز قانونی چیست .

-  میزان اجاره مصلی برای ده روز سه میلیارد تومان برای وزارت ارشاد هزینه داشته است که باعث ناراحتی مسئولان ارشاد در این تنگناهای مالی شده است. این مبلغ سال گذشته حدود 1.5 میلیارد بوده است. همچنین هزینه غرفه های اغذیه فروشی نیز برای مصلی حدود سه میلیارد عایدی داشته است.

- روز گذشته قرار بود کتاب خاطرات هاشمی نیز رونمایی شود که ظاهرا محسن و یاسر هاشمی به دلیل شلوغی روز جمعه نمایشگاه این برنامه را به روز دیگری موکول کرده اند.

- همه نسخه های عرضه شده از جلد اول کتاب «خاطرات دکتر حسن روحانی» در دو روز اول نمایشگاه کتاب تهران فروخته شد. این کتاب به خاطرات حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در مقطع زمانی 1341 تا 1357 می پردازد.

امسال نخستین بار است که مجموعه ای از آثار مکتوب دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. ناشر هر شش کتاب، جز کتاب اندیشه‌های سیاسی اسلام که انتشارات کمیل آن را چاپ کرده است، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است. اکنون بیشترین استقبال از کتاب‌های «امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای» و «خاطرات دکتر حسن روحانی» است.

- اعطاء مجوز برای عرضه کتاب های فرقه انحرافی شیرازی ها با محوریت موضوع اسلام و سیاست آنهم با نگاه غلط خاندان شیرازی ها که با هدف گسترش اعتقادات انحرافی و بدعت های دینی به فعالیت می پردازد در نمایشگاهی که مسلمانان سایر کشورها در آن حضور پیدا می کنند جای تاسف و تامل فراوان دارد.

سید صادق شیرازی که این جریان انحرافی را هدایت می کند علاوه بر گرفتن مواضع تند علیه انقلاب اسلامی و  رهبر انقلاب با اندیشه های افراطی و فتاوای انحرافی چهره شیعیان در جهان را مخدوش کرد و باعث اختلاف بین شیعه و سنی گردید .

در شرایطی که رهبر انقلاب اسلامی بارها بر وحدت مسلمانان تاکید کرده و هرگونه اقدام تفرقه آمیز را حرام اعلام کرده اند اما این خاندان انحرافی با تمام توان خود در تلاش هستند تا شیعه با شیعه و شیعه و سنی را به جان هم بیاندازند که قطعا این افکار انحرافی اهداف دشمنان اسلام را به ثمر می نشاند. صادق شیرازی که هم اکنون در قم به سر می برد با راه اندازی چندین شبکه ماهواره ای افکار و نقشه های خود را اجرایی می سازد .

حضور آزادانه جریانی که از سوی آمریکا با هدف ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و نشان دادن چهره غلط از جریان تشیع در جهان هدایت می شود و در کارنامه خود فعالیت علیه انقلاب اسلامی و توهین به رهبری نظام را دارد در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بی شک نقطه سیاهی در نمایشگاه کتاب امسال می باشد.

لازم به ذکر است جریان انحرافی شیرازی ها که توسط سید صادق شیرازی هدایت می شود به فعالیت های تفرقه آمیز خود و سیاست اهانت به رهبری نظام در ماه های اخیر به شدت افزوده به طوری که حتی سید حسن نصرالله با فرستادن هیئتی به قم از استاندار قم خواستار کنترل فعالیت ها و شبکه های تحت حمایت شیرازی شده بود.

منبع: سراج24

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن